logo F1online.skF1online.sk

Vylepšenia pridali Leclercovi na sebadôvere: Už nemusíme voliť také extrémne nastavenie

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:41

Strata Charlesa Leclerca v priebehu celého víkendu vyzerala poriadne hrozivo. Aj keď je Spa najdlhší okruh v kalendári, rozostup šesť alebo sedem desatín na najlepších nechcú vidieť ani tímy stredu poľa. Scuderia sa však postupne približovala a s nejakými kvalifikačnými kúzlami Charlesa Leclerca v závere to napokon stačilo na tretie miesto na štarte.

Nebudeme si klamať, červený tím nemohol ani len dúfať, že by sa mu podarilo ohroziť McLaren. Piatkový šprintový rozstrel, sobotný šprint aj sobotná kvalifikácia ukázali, že monopost MCL39 je vo vlastnej lige. Pre Charlesa dlho vyzeralo ako vzdialený sen aj tretie miesto.

Pozíciu najbližšieho prenasledovateľa McLarenu celý víkend držal Max Verstappen, ktorý papájové monoposty zdolal aj v šprinte. Max to však nedokázal poskladať v Q3 a Leclerc bol pripravený využiť akékoľvek zaváhania. Tretie miesto so stratou vyše tri desatiny na prvý pohľad neznie fantasticky, ale s ohľadom na priebeh víkendu je to naozaj maximum.

„Som veľmi spokojný a kolo bolo extrémne dobré,“ pochvaľoval si Leclerc po skončení kvalifikácie, ktorému sa v tejto sezóne v sobotu príliš nedarilo, ale v Spa to dokázal zlomiť. „Od začiatku sezóny som v tomto aute nemal správny pocit. Ako som už viackrát povedal, musel som voliť extrémne nastavenie.“

„Mám pocit, že s vylepšeniami sa posúvame správnym smerom a pomáhajú mi vyťažiť o niečo viac z auta bez toho, aby som sa pri voľbe nastavenia musel uberať takými extrémnymi smermi. To je pozitívne a za to som veľmi rád,“ dodal Leclerc.

Ferrari však môže v nedeľu doplatiť na svoje rozhodnutia. Charles mal, podobne ako George Russell, na aute tenšie zadné krídlo než Max Verstappen a piloti McLarenu. To pomáha v súbojoch na rovinkách a v kvalifikáciách, ale pri práci s pneumatikami, v špinavom vzduchu a hlavne na vode je to hotové peklo. Nad pretekovým tempom Scuderie tak stále visí pomerne veľký otáznik.

„Je jasné, že mokré podmienky boli vždy slabinou nášho auta, najmä v sezóne ako je táto, keď musíme nastavovať monopost extrémnym spôsobom. To naše slabé stránky ešte desaťnásobne zhoršuje. Dúfam, že keď teraz nemáme taký extrémny setup, v nedeľu na tom budeme v náročných podmienkach o niečo lepšie,“ dodal s nádejou monacký pretekár.

Súvisiace články

Diskusia