Wheatley: Spolupráca s Audi začína prinášať ovocie

Zo Sauberu sa stáva čierny kôň sezóny, ktorý svojím vzostupom v strede poľa začína pripomínať príbeh McLarenu spred dvoch rokov. Novopečený šéf tímu Jonathan Wheatley za tým vidí prvú úrodu prepojenia s Audi a ukážku toho, aký potenciál bude mať stajňa z Hinwilu pod novým vedením.
Po Veľkej cene Monaka bol Sauber na poslednej priečke konštruktérskeho šampionátu so šiestimi bodmi. V priebehu štyroch súťažných víkendov však dokázal predbehnúť Alpine, Haas, Aston Martin aj Racing Bulls a dnes je najbližším prenasledovateľom Williamsu.
Na jednej strane za to vďačí veľmi vydareným pretekom v Silverstone, ale určite nie sú jediné. Sauber po veľmi dlhom období sucha ťahá šnúru štyroch víkendov s umiestneniami v najlepšej desiatke. Počas tohto obdobia dokonca získal viac bodov (35) ako Red Bull (29).
“Bavili sme sa o tom, aké dôležité je, aby bol tím rozbehnutý,” uviedol šéf stajne Jonathan Wheatley po víkende v Silverstone. “Ja si odtiaľto odnášam zistenie, že ľudia nám začínajú veriť. Môžem to takto vysloviť, môžem povedať, že sa rozbiehame. Môžem povedať, že podávame dobré výkony.”
V Sauberi sa toho v priebehu roka veľa zmenilo. Z tímu, ktorého zastávky v boxoch bežne trvali aj viac ako 20 sekúnd, sa stal spoľahlivý partner pilotov v boxoch, no ide skôr o vrchol ľadovca, ktorý vidíme počas veľkých cien. Obrovskou vzpruhou bol aj príchod samotného Wheatleyho, ktorého by v tejto chvíli istotne chcel mať Red Bull k dispozícii.
Wheatley však ukazuje prstom na Audi. “Môžem povedať, že všetka Mattiova [Binottova] tvrdá práca z obdobia pred mojím príchodom začína prinášať ovocie. Je pravda, že ešte stále je pred nami veľmi dlhá cesta, ale toto je veľmi dobrý krok na jej začiatku.”
Po poslednom veľkom balíčku vylepšení sa podľa 58-ročného Brita zmenili aj charakteristiky monopostu, čo umožňuje Nicovi Hülkenbergovi a Gabrielovi Bortoletovi ukázať viac zo svojich jazdeckých schopností. Ako to už v ére prísavného efektu býva, opäť ide o známe “pracovné okno monopostu”.
“Myslím si, že od Barcelony všetci vidíme, aké majú jazdci sebavedomie,” pousmial sa Wheatley. “Predtým malo naše auto veľmi vysoké, ale veľmi úzke pracovné okno. Azda ste si všimli, že naši jazdci mali problém sa v kvalifikáciách konzistentne zlepšovať. To bol jeden z našich veľkých problémov.”
“Spomínam si na Džiddu, kde obaja naši jazdci mali problémy už pri brzdení do prvej zákruty a nedokázali ju prejsť správne. Teraz sa už o takých veciach ani nebavíme,” dodal rodák z Baconsfieldu.