Hadjar sa s Lawsonom nebaví o Red Bulle: Je to ťažká téma

Po odchode Sergia Péreza z Red Bullu mala byť z Liama Lawsona nová tímová dvojka Red Bullu, ktorá konečne dokáže asistovať Maxovi Verstappenovi a zbierať body do konštruktérskeho šampionátu. Po dvoch veľkých cenách sa však Lawson musel vrátiť do juniorskej stajne, čo na ňom zanechalo stopy. Isack Hadjar prezradil, že túto tému pri rozhovoroch s tímovým kolegom radšej neotvára.
Po Júkim Cunodovi zrejme príde na rad práve Isack Hadjar ako zatiaľ najperspektívnejší mladík červených býkov. Aj keď pred pár týždňami uviedol, že sa ešte necíti byť pripravený na povýšenie, mal by sa naň pomaly chystať. Pri Cunodovej súčasnej výkonnosti sa nedá očakávať, že by sa v Red Bulle udržal aj po tejto sezóne. Okrem toho sa padokom šíria aj špekulácie o možnom odchode Maxa Verstappena.
Zatiaľ však Isackovi Hadjarovi nie je jasné, čo presne robilo Liamovi Lawsonovi v Red Bulle problémy. “Toto nie je téma, o ktorej by sme sa rozprávali. Ja sa ho na ňu nechcem pýtať, pretože je to ťažká téma. Ja naozaj neviem. Áno, je to tak, že sa o tom veľmi nebavíme.”
Hadjar zvolil na jednej strane citlivý a ohľaduplný prístup k Liamovi Lawsonovi, no na druhej strane by sa mu zišli informácie o tom, na čom musí pracovať, aby sa po príchode do Red Bullu nepotopil rovnako ako Gasly, Albon, Pérez, Lawson a Cunoda.
Mladý francúzsky jazdec však vidí priestor na svoje zlepšenie. Jednu vec vraj vo Formule 1 ešte nezažil, no v monoposte RB21 by ju rozhodne potreboval. “Zatiaľ som dostatočne nezažil prácu s náročným autom,” uvedomuje si Hadjar, ktorého auto je takpovediac “šité na mieru” juniorom. Jeho potenciál je síce oveľa menší než potenciál Red Bullu, ale ponúka stabilnejšiu platformu a lepšie jazdné vlastnosti v širšom spektre podmienok.
“Moje autá boli zatiaľ veľmi konzistentné a nejazdilo sa v nich zrovna najťažšie. Nezažil som žiadne víkendy, na ktorých by som mal z auta hrozný pocit. Zatiaľ nemám skúsenosť s tým, že by som musel počas jedného víkendu monopost zdvihnúť z dna na nejaký vysoký level,” uvedomuje si svoj nedostatok skúseností pri nastavovaní monopostu a analýze dát, pritom tieto činnosti bývajú v Red Bulle kľúčové v noci z piatka na sobotu.
“Možno aj z tohto technického hľadiska viem ešte robiť pokroky, aby som chápal, čo je potrebné spraviť na monoposte F1, aby bol rýchlejší,” dodáva Hadjar. “Čistú rýchlosť buď máte, alebo ju nemáte, ale okolo toho je ešte viac vecí.”