Seidl o integrácii motora Mercedes: Ideme podľa plánu
McLaren na ceste svojho progresu získa od roku 2021 najrýchlejší a najspoľahlivejší motor v štartovom poli. Počas zimy však musí pohonnú jednotku Mercedes zabudovať do svojho šasi, ktoré bolo pôvodne stavané pre Renault.
Okrem toho, že britská stajňa na integráciu nového motora minie vývojové žetóny, musí riešiť aj otázky výkonu či spoľahlivosti. Práve chladenie je kľúčové, odvíja sa nielen od samotného motora, ale aj od stavby monopostu. A od chladenia sa priamo odvíja spoľahlivosť.
Výhodou je, že McLaren má so zmenami motorov bohaté skúsenosti. Na prelome rokov 2014 a 2015 menil Mercedes za Hondu, po sezóne 2017 zase namiesto Hondy nasadil motor Renault. „Aj vďaka viacerým zmenám dodávateľov pohonnej jednotky v posledných rokoch sme v McLarene získali v tejto oblasti dostatok skúseností. Ako dobre sme to zvládli však skutočne uvidíme až počas predsezónnych testov,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl.
Pozitívne je, že McLaren postupuje v integrácii motora Mercedes do svojho auta podľa nastaveného plánu. „Ideme podľa plánu, nenarazili sme na žiadne neriešiteľné problémy. Teším sa z progresu, ktorý každý deň registrujem v našej továrni. Práce na monoposte pre rok 2021 prebiehajú veľmi dobre.“
McLaren a Mercedes úspešne spolupracovali v rokoch 1995 až 2014. Spoločne získali 78 víťazstiev, tri jazdecké tituly (Mika Häkkinen v rokoch 1998 a 1999 a Lewis Hamilton v roku 2008) a jeden Pohár konštruktérov (1998). „Pochopiteľne, zmena motora predstavuje veľkú a významnú úlohu. Náš vzťah s ľuďmi v Mercedese je však postavený na dobrých základoch. Vedieme produktívny dialóg a vymieňame si technické informácie, z čoho sa veľmi teším,“ vyhlásil Andreas Seidl.
Uvidíme, či bude MCL35M, ako McLaren volá svoj monopost pre sezónu 2021, výkonnostným krokom dopredu. V tejto chvíli je to pre integráciu nového motora veľká neznáma. Výkon totiž nie je len o motore – veď najrýchlejší a zároveň najpomalší tím v súčasnej F1 jazdí s rovnakou pohonnou jednotkou. „Prechod na nový motor sa deje paralelne s potrebnými aerodynamickými zmenami pre budúcu sezónu, ktoré sa týkajú najmä zadnej časti auta,“ uzavrel šéf McLarenu.