Ferrari prinesie nové zavesenie do Belgicka, otestovať ho chce v Mugelle

Fanúšikovia Ferrari sa môžu tešiť na druhú polovicu sezóny. Taliansky tím po úspešnom nasadení novej podlahy pripravuje ďalší “evolučný krok”. Podľa talianskych insiderov sa na Veľkú cenu Belgicka chystá priniesť nové zadné zavesenie, ktoré by malo vyriešiť nedostatky monopostu. Ešte predtým však všetko hodlá vyskúšať.
Podľa talianskeho portálu motorsport.com síce nová podlaha nepriniesla čistý výkon k dobru, ale pár stotiniek sekundy sa vďaka nej podarilo nájsť. Auto je totiž lepšie ovládateľné a balíček zároveň rozšíril pracovné okno zadných pneumatík.
Podľa zastupujúceho šéfa tímu Jérôma d’Ambrosia bolo kľúčové potvrdiť si, že dáta z veterného tunela sa budú zhodovať s tým, čo inžinieri uvidia na trati. Tento prvý a veľmi dôležitý krok sa tímu podarilo spraviť, a tak je pripravený pokúsiť sa o ešte väčší skok.
Silverstone dôkladnejšie preverí aerodynamiku súčasného balíčka, no v továrni sa teraz rieši najmä mechanické správanie monopostu, konkrétne v oblasti zadného zavesenia. Spomínaný zdroj uvádza, že sa jeho súťažnej premiéry dočkáme v Belgicku, teda na konci júla po VC Veľkej Británie.
Ferrari chce zavesenie preveriť už v predstihu
Giuliano Duchessa a Rosario Giuliana, dvojica dobre informovaných insiderov Ferrari, prezradila ešte niečo viac: Scuderia plánuje využiť svoj druhý filmovací deň na otestovanie vylepšeného zadného zavesenia. Pre taliansky tím bude napokon aj filmovací deň nesmierne dôležitý, pretože v Belgicku nás čaká šprintový víkend a na zdĺhavé nastavovanie monopostu nebude čas.
V priebehu júla tak uvidíme vylepšené Ferrari SF-25 na okruhu v Mugelle, kde ho čaká porcia 200 kilometrov. Tím síce bude nútený nasadiť nesúťažné pneumatiky Pirelli, ale na zber dôležitých dát ohľadom zadného zavesenia to nebude mať taký negatívny vplyv.
Ferrari navyše uprednostnilo Mugello pred Fioranom či Monzou z dobrého dôvodu; toskánska trať ponúka technickejšie úseky, ktoré sú reprezentatívnejšie z pohľadu celého kalendára F1. Dlhé zákruty s veľkým bočným preťažením a prevýšenie okruhu lepšie preveria zadné zavesenie a poskytnú hodnotnejšie dáta, čo bude dôležité aj s ohľadom na blížiaci sa víkend v Spa-Francorchamps.
Ako pomôže nové zadné zavesenie?
Ferrari malo doposiaľ so zadným zavesením problémy. Kompaktné uchytenie ramien neposkytovalo dostatočne široký rozsah nastavení, čo inžinierom výrazne komplikovalo prácu. Podľa zákulisných informácií by mala nová verzia rozšíriť možnosti nastavenia, a tým rozšíriť aj pracovné okno monopostu. Zároveň má lepšie držať pod kontrolou pohyby zadnej časti auta na výjazdoch, a síce poskytnúť stabilnejšiu platformu pre aerodynamiku.
Upevnenie ramien sa podľa talianskeho Motorsportu priblíži konceptu, ktorý v Imole predstavil Mercedes. Jednou z jeho výhod má byť stabilnejšie “prisadnutie” zadnej nápravy a tým pádom zlepšenie trakcie na výjazde z pomalých zákrut. Už nebude dochádzať k náhlej zmene svetlej výšky, ktorá viedla k tomu, že pneumatiky sa začali kĺzať a tým pádom prehrievať.
Ako však upozorňuje autor článku Franco Nugnes, táto zmena má aj negatívny efekt a prejaví sa pri brzdení. V brzdnej zóne sa zadná časť auta zdvihne o čosi viac, pričom správanie monopostu SF-25 má byť v tomto smere už teraz na hrane. “Na papieri by táto zmena mohla vyhovovať viac Leclercovi, ktorý chce pretáčavé auto so silnou prednou časťou, no pre Lewisa Hamiltona to môže byť náročnejšie, keďže on preferuje stabilnejší zadok.”
Ferrari však má plán, ako Hamiltonovi pomôcť, tvrdí Nugnes. Na technickom oddelení sa už má pripravovať ďalšia evolúcia podlahy s plánovaným nasadením v Maďarsku. Vylepšená verzia má byť vďaka zvýšeniu prítlaku schopná výraznejšie stabilizovať auto, a takto vyhovieť aj niektorým nárokom sedemnásobného šampióna.
- Značky
- Ferrari
- VC Belgicka 2025