Akoby prvý tréning ani nevynechal. Norris ovládol piatkové jazdy v Spielbergu


Druhý tréning na Veľkú cenu Rakúska bol jasne v réžii jazdcov McLarenu. Najrýchlejší čas zajazdil Lando Norris, ku ktorému sa najviac priblížil jeho kolega Oscar Piastri. Vzhľadom na to, aký krátky je Red Bull Ring, je už strata troch desatín Maxa Verstappena dosť priepastná.
Lando Norris síce vynechal prvý tréning, ale očividne mu to vôbec neuškodilo. Britský jazdec sa od začiatku tréningu pohyboval na popredných priečkach, a keď zo stredne tvrdej zmesi prezul na mäkkú, dokázal výrazne zrýchliť. Napokon zaznamenal veľmi slušný čas 1:04,580. Nezabudnime však, že Norrisovým problémom nie je rýchlosť v tréningoch ani v pretekoch, ale tá v tretej časti kvalifikácie.
V každom prípade vyzerá to tak, že Norrisovi o čosi viac vyhovuje nové predné zavesenie, ktoré by mu podľa technického riaditeľa Neila Houldeyho malo umožniť získať lepší cit pre predné pneumatiky a zistiť, kedy je s nimi už na hrane. Na druhej strane garáže Oscar Piastri sa lepšie cíti na starších predných závesoch, no nie je jasné, či ho nepripravujú o nejakú stotinku sekundy na kolo. V druhom tréningu zaostal o 157 tisícin sekundy.
Max Verstappen skončil tretí so stratou viac ako troch desatín sekundy. Red Bull Ring je jednou z obľúbených tratí holandského pretekára, takže v sobotu môžeme očakávať, že sa McLarenu ešte priblíži. Pomôcť by mu malo aj tradičné relatívne spomalenie papájových monopostov medzi piatkom a sobotou.
Lance Stroll bol po pretekoch v Kanade dosť sklamaný a frustrovane hlásil, že lepšie to už nebude. Štvrté miesto je preto príjemným prekvapením. Nestačil totiž naňho ani jeden pilot Ferrari či Mercedesu; Charles Leclerc a George Russell sa umiestnili hneď za ním.
Siedma priečka patrí Júkimu Cunodovi. Japonský pretekár stratil sedem desatín sekundy a s piatkovým výsledkom môže byť relatívne spokojný, no v predchádzajúcej časti sezóny sme viackrát boli svedkami toho, že dvojka Red Bullu sa v sobotu prepadla. Zostáva veriť, že sa Cunodovi podarí tento trend zlomiť.
V prvej desiatke máme aj Gabriela Bortoleta zo Sauberu, Fernanda Alonsa, ktorý potvrdil dobré tempo Aston Martinu deviatym miestom, a napokon Lewisa Hamiltona. Sedemnásobný šampión v prvej polovici tréningu hlásil, že z nejakého nepochopiteľného dôvodu je veľmi pomalý. Strata troch desatín sekundy na Charlesa Leclerca naznačuje, že sa to nepodarilo vyriešiť k jeho spokojnosti.
Druhý tréning sa zaobišiel bez jedinej žltej vlajky. Menšie problémy s riadením mal len v úvode Liam Lawson, ktorého auto “ťahalo doprava”. Po návšteve boxov a zásahu mechanikov sa na trať vrátil a splnil si svoje piatkové úlohy.
Po tréningu sa majú ku komisárom dostaviť Lewis Hamilton a Kimi Antonelli. FIA si posvieti na pilota Ferrari, ktorý v štvrtej zákrute zablokoval mladíka z Brackley. Hamilton sa bránil, že ho v spätných zrkadlách nevidel a inžinier ho zrejme neinformoval dostatočne. O potenciálnom treste rozhodnú komisári, no v tréningu sa spravidla blokovanie netrestá stratou miest na štartovom rošte.

2. tréning - VC Rakúska 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:04,580 | 35 | ||
2. | McLaren | 1:04,737 | +0,157 | 35 | |
3. | Red Bull | 1:04,898 | +0,318 | 24 | |
4. | Aston Martin | 1:05,022 | +0,442 | 32 | |
5. | Ferrari | 1:05,190 | +0,610 | 32 | |
6. | Mercedes | 1:05,229 | +0,649 | 34 | |
7. | Red Bull | 1:05,292 | +0,712 | 31 | |
8. | Stake | 1:05,411 | +0,831 | 31 | |
9. | Aston Martin | 1:05,457 | +0,877 | 31 | |
10. | Ferrari | 1:05,511 | +0,931 | 34 | |
11. | Mercedes | 1:05,537 | +0,957 | 35 | |
12. | Racing Bulls | 1:05,543 | +0,963 | 31 | |
13. | Racing Bulls | 1:05,547 | +0,967 | 34 | |
14. | Alpine | 1:05,613 | +1,033 | 36 | |
15. | Haas | 1:05,698 | +1,118 | 31 | |
16. | Williams | 1:05,765 | +1,185 | 37 | |
17. | Williams | 1:05,814 | +1,234 | 37 | |
18. | Haas | 1:05,835 | +1,255 | 35 | |
19. | Stake | 1:05,918 | +1,338 | 35 | |
20. | Alpine | 1:06,176 | +1,596 | 34 |
- Značky
- VC Rakúska 2025