Tavia sa mi pneumatiky, opisuje svoje problémy Cunoda

Nebudeme si klamať, ďalšia budúcnosť Júkiho Cunodu nebola nijak istá už pred štartom tejto sezóny. Japonský pretekár sa do sedačky vo Formule 1 dostal v prvom rade vďaka Honde, ktorá končí spoluprácu s Red Bullom. Pre mnohých bol posun do hlavného tímu Júkiho poslednou nádejou. Nedokázal sa jej však chopiť a jeho trápenie sa prehlbuje.
Usmiaty a šťastný Júki je dávno preč. Frustrovaný výraz druhého pilota Red Bullu je nám z posledných rokov dôverne známy, ale máme pocit, že z Cunodovej detskej tváre srší skôr smútok a sklamanie. Jazda v druhom Red Bulle nie je po psychickej stránke jednoduchá aj bez hrozby úplnej straty sedačky vo Formule 1.
Veľká cena Rakúska bola vrcholom Cunodovho trápenia. Tomu sa po štarte z osemnásteho miesta nepodarilo poriadne pokročiť, v súbojoch podliehal frustrácii, ktorá vyvrcholila incidentom s Francom Colapintom. „Kolízia s Francom je moja chyba,“ prijal zodpovednosť japonský pretekár.
„V tej chvíli som bol v dosť zlom rozpoložení a dosť zlé bolo aj tempo. Ak mám byť úprimný, tak neviem, či robím všetko nesprávne, avšak rozdiel medzi mojím tempom a deltou, ktorú by som mal dodržiavať, je obrovský,“ priznal Cunoda.
Vieme, že ani Red Bull v rukách Maxa Verstappena na tom nie je fantasticky. Iste, tím sa zastrájal aspoň na tretie miesto, čo určite nie je zlý výsledok, ale stále by skončil ďaleko za McLarenom. Dôvodom je práca s pneumatikami, ktorá je hlavným a pravdepodobne aj jediným dôvodom obrovskej dominancie britskej stajne.
„Veľmi tvrdo pracujem, aby som zistil, prečo to tak je. Čo to spôsobuje? Aký problém je za tým? Nemôžem povedať, že auto je zlé, najmä v prvých pár kolách mám za volantom úžasný pocit,“ pokračuje Cunoda.
„Mám pocit, ako keby sa auto alebo pneumatiky kolo za kolom tavili. V takom prípade je, samozrejme, veľmi náročné udržať tempo. Skúšal som v priebehu týchto pretekov množstvo vecí, ale nič nezabralo,“ dodal zmätene Júki.
Japonskému pretekárovi však robí ešte väčšie starosti, že riešenie nie je na obzore. Jeho predchodcovia na tom boli v podstate rovnako. Pohľad na dáta neponúka riešenie, vylepšenia neprídu, odlišné nastavenie nefunguje. Zdá sa, že buď sa Júki prispôsobí a nejakým zázrakom sa s tým naučí jazdiť, alebo ho čakajú veľmi náročné víkendy.
„Aj pri pohľade na dáta je ťažké nájsť rozdiel v jazdeckom štýle v porovnaní s Maxom. Možno sa na to budeme musieť pozrieť z iného uhla pohľadu, ale skrátka musíme nájsť príčiny,“ zúfa si Cunoda.
„Pokiaľ ide o pretekové tempo, je to zakaždým úplne iný príbeh. Pneumatiky ani trochu nedržia. Možno robím niečo zle. Musím nájsť príčiny, ale v pretekoch je to naozaj náročné. Aspoňže rýchlosť na jedno kolo bola v tomto prípade okej, ale neviem, čo sa to deje v pretekovom tempe,“ dodal zmätene Cunoda.