Nechcem vás ignorovať, odkázal inžinierom Lewis Hamilton

Prvá polovica sezóny je za nami, no na odstránenie všetkých problémov v komunikácii medzi jazdcom a boxovým múrikom Ferrari to rozhodne nestačí. Aj nedávna Veľká cena Rakúska ukázala, že v Scuderii to ešte škrípe, keď Lewis Hamilton navrhol zmenu stratégie, no tím sa úzkostlivo držal tej pôvodnej.
Pred druhou zastávkou v boxoch na Red Bull Ringu Hamilton oznámil svojmu pretekovému inžinierovi Ricardovi Adamimu, že jeho tvrdé pneumatiky sú stále v dobrej kondícii. Sedemnásobný šampión cítil, že by na nich dokázal dôjsť až do cieľa. Jednozastávková stratégia by mu otvorila ďalšie možnosti v prípade výjazdu safety caru, no Ferrari sa o nič nepokúsilo.
Po víkende sa Lewis Hamilton so svojimi inžiniermi rozprával, vypočul si ich pohľad a ponúkol aj ten svoj. “Najlepšie vyhliadky tímu vyzerali tak, že si chceli poistiť tretie a štvrté miesto, čo je podľa mňa úplne v poriadku. Povedal som: pozrite, ja tu nie som, aby som štartoval štvrtý a skončil štvrtý. Pretekám o každý kúsok, ktorý môžem získať.”
V konečnom dôsledku šlo o to, či tretie miesto obsadí on alebo Charles Leclerc. Z pohľadu tímu by bol bodový zisk presne rovnaký, no jednotlivé strany garáže medzi sebou aj tak súperia. V McLarene sa počas pretekov odohráva bitka proti zvyšku sveta aj medzi tímovými kolegami.
“Pri tomto scenári sme obaja boli na rovnakej stratégii. Myslím, že obaja sme mali taktiku medium-hard-medium. Povedal som, že by som skúsil medium-medium-hard, aby som mal na konci aspoň nejaký pneumatikový rozdiel,” prezradil Hamilton, ktorý však napokon musel ísť na rovnakú stratégiu ako Leclerc. “Ja nikdy nechcem rovnakú stratégiu, akú má môj tímový kolega.”
Keď už Ferrari v prvých dvoch stintoch obulo rôzne sady pneumatík a splnilo si povinnosť nasadenia dvoch pneumatikových zmesí, nič mu nebránilo pokúsiť sa dôjsť do cieľa na jeden pitstop. “Napríklad v poslednom stinte sme neboli vôbec pod tlakom áut za nami. Oni mi povedali, že aj tak by nás Charles ku koncu predbehol. Ja som odvetil, no dobre, ale mohol vyjsť na trať safety car, navyše v tej chvíli sme nič neriskovali.”
Na stretnutí s inžiniermi sa s tímom na túto tému bavil, keďže sa chce vyhnúť jednému nepríjemnému scenáru, ktorý by mal potenciál opäť rozvíriť hladiny. “Povedal som: Nechcem, aby sme sa dostali do bodu, keď vás budem ignorovať. Pracujeme teda na vzájomnej komunikácii, stále sa navzájom spoznávame a aj to, ako pracujeme. To chápeme.”