Za výbuch Mercedesu vraj nemôžu teploty ani asfalt: Strelili sme si do kolena, hovorí Wolff

Po víťazstve v Kanade prišlo piate miesto so stratou takmer celého kola na víťaza, aj taká je Formula 1 po roku 2022, najmä v prípade tímu Mercedes. Ten v posledných rokoch predvádzal záblesky fantastickej rýchlosti, po ktorých sme si hovorili, že v Brackley to konečne dokážu a odomknú potenciál svojho monopostu. Takmer zakaždým však po úspechu nasledoval tvrdý pád. Inak tomu nebolo ani v tomto prípade.
Mercedes zaslúžene zvíťazil v Montreale bez akejkoľvek pomoci vonkajších okolností. Keďže tím vlani vyhral v Rakúsku – aj keď vtedy s výraznou pomocou nepredvídateľných okolností –, na Red Bull Ring dorazili chlapci víťazne naladení. Samozrejme, nikto nečakal ďalšie víťazstvo, ale nikto nečakal ani minútovú stratu v cieli pretekov.
Aj George Russell po skončení príšernej nedele priznal, že aj keď čakal slabé preteky, bolo to „horšie, než si pôvodne predstavoval“. V Mercedese tušili, že rakúske teploty im nebudú hrať do karát, takže inžinieri vyskúšali niečo netradičné, ale absolútne im to nevyšlo. „Jediným pozitívom tohto súťažného víkendu je, že sme vyskúšali niečo extrémne,“ povedal šéf stajne Toto Wolff.
„V Montreale to vyšlo, ale tu v Rakúsku sme si tým strelili do kolena. Mohli sme vyskúšať nastavenie, s ktorým sme tu jazdili minulý rok a možno by sme mali na stupne víťazov. To sme však neurobili,“ povedal šéf Mercedesu.
Tím priviezol do Imoly vylepšené zadné zavesenie, ktoré zjavne pomohlo odomknúť viac potenciálu. Táto zmena sa však nestala odpoveďou na „detské choroby“ monopostu W16. Rakúsko ukázalo, že inžinieri sa stále majú čo učiť o fungovaní auta. Ak by mu perfektne rozumeli, takéto nastavenie by do pretekov nikdy nezvolili.
„Na lídrov sme stratili minútu, čo sa celkom zjavne vymyká obvyklému obrazu. V súčasnosti trochu experimentujeme s tým, aké auto pošleme na trať a s akým vyvážením. V tomto prípade sme to, očividne, urobili nesprávne,“ povedal Wolff.
„Nemyslím si teda, že dôvodom sú faktory ako teplota, tiahle zákruty alebo asfalt. Iste, tieto skutočnosti nie sú naša silná stránka, ale nevysvetľujú stratu. Myslíme si, že vieme, prečo sa to stalo, ale po vojne je každý generál,“ dodal šéf Mercedesu.
Vieme, že tento tím sa dlhodobo trápi s vysokými teplotami či drsným asfaltom. To je už niekoľko rokov súčasťou DNA monopostov stajne z Brackley. V Barcelone a Montreale však bolo teplo a napriek tomu chlapci nestratili v cieli minútu. Wolff tak má na rakúsky výbuch iné vysvetlenie.
„Z Barcelony a Montrealu sme sa snažili preniesť niečo z nastavenia auta a mechanického vyváženia. Mysleli sme si, že máme určitý smer a chceli sme ho nasledovať. V Kanade to dávalo dokonalú logiku, ale v Rakúsku sa táto alternatíva obrátila proti nám,“ skonštatoval Wolff.
„Pretekové simulácie vyzerali veľmi dobre, mysleli sme si, že Kimi je v pretekovom tempe druhý alebo tretí najrýchlejší. Povedali sme si, že sa toho budeme držať. Teploty a priľnavosť na trati sa však zvýšili a vtedy nás napadlo, že sme sa radšej mali držať toho, čo sme sa na tejto trati naučili minulý rok,“ dodal šéf Mercedesu.