Andreas Seidl nevidí príchod Porsche reálne

zdroj: Twitter/McLaren

Po odchode japonského giganta Hondy sa konkurencia výrobcov motorov rozdelí medzi Mercedes, Ferrari a Renault. A aj keď v súčasnosti vyzerá veľmi nádejne snaha Red Bullu a AlphaTauri o získanie duševného vlastníctva programu Hondy, priestor nepatrne dostáva aj špekulácia o príchode iných, úplne nových dodávateľov.

Jedným z nich by mohlo byť Porsche, ktoré sa do F1 nezapojilo od roku 1991, kedy narýchlo spolupracovalo s tímom Footwork. Dnes pôsobí vo Formula E.

Skeptický názor na príchod nemeckého dodávateľa vyjadril Andreas Seidl, súčasný šéf tímu McLaren s bohatými skúsenosťami v štruktúrach Porsche, kde pôsobil pred svojím príchodom do F1 v roku 2019.

Samozrejme, nemôžem rozprávať za Porsche. Keď sa ale pozriete na situáciu s nadhľadom, nemyslím si, že sa do Formule 1 v najbližších rokoch pripojí nejaký nový výrobca (motorov),“ začal Seidl. Zásadné zmeny regulí týkajúce sa pohonných jednotiek by pritom mali nastať až v rokoch 2025 alebo 2026.

Príchod nového výrobcu ambiciózny Nemec spochybňuje hneď z niekoľkých podstatných dôvodov: „Úvodná investícia je obrovská. Navyše čas investovaný na vytvorenie konkurencieschopného výrobku je pridlhý.“

„Z môjho pohľadu bude podstatné, aby Formula 1 spoločne s FIA, tímami a výrobcami motorov — prípadne potenciálne novými dodávateľmi — vypracovali jasný plán pravidiel týkajúci sa motorov v ďalšej evolúcii. Pred sebou máme dve možnosti. Evolúciu alebo revolúciu,“ načrtol svoje zmýšľanie muž študovaný na Technickej univerzite v Mníchove.

Andreas Seidl tak mieril buď na zachovanie súčasných, zložitých a drahých pohonných jednotiek, alebo na kompletnú zmenu na menej zložitý, za to však lacnejší formát motorov. Predtým, ako by sa reálne začalo špekulovať nad príchodom možných záujemcov o výrobu pohonných jednotiek, by sa teda malo najskôr najvyššie vedenie F1 a FIA zhodnúť na jednoznačnom postupe, akým bude smerovať.

Navyše, s novým formátom F1 s rozpočtovým stropom to naozaj vyzerá, že prichádzajúca platforma bude udržateľná so slušnou návratnosťou investícií. Ďalším krokom by mala byť aplikácia tejto platformy aj do oblasti pohonných jednotiek,“ zakončil 45-ročný Andreas Seidl.

Možno vás zaujme

Komentáre