Skľúčený Leclerc: Veril som, že na to máme, veril som v pole position

Zdalo sa, že bohovia motoršportu sa konečne usmejú na utrápeného Charlesa Leclerca, ktorý zažíva nesmierne náročný štart do sezóny, hoci zakaždým z toho dokázal vyťažiť maximum a bol trikrát na pódiu s autom, ktoré naň nemalo. Chvíľočku to vyzeralo, že v Kanade budeme svedkami ďalšieho kvalifikačného zázraku v podaní monackého pretekára, ktorému to však nevyšlo a bol z toho poriadne nešťastný.
Leclerc mal v piatok nehodu, ktorá ho pripravila v podstate o oba tréningy. Pred sobotou sa však dušoval, že to naňho nebude mať vplyv a aj to potvrdzoval. V treťom tréningu skončil druhý a hoci to po prvom pokuse v Q3 vyzeralo beznádejne, v poslednom pokuse sa pri jeho mene objavil fialový prvý sektor.
Ten Charlesovi patril aj po skončení kvalifikácie. Tento medzičas neprekonal ani George Russell. Leclercovi však tentoraz nebolo dopriate. V šiestej zákrute mal pred sebou Racing Bulls Isacka Hadjara, ktorý vyprodukoval dostatok špinavého vzduchu, aby Ferrari doslova spláchol z trate. Charlesovi tak zostalo len ôsme miesto na štarte a oči pre plač. Popravde, po kvalifikácii bol taký nešťastný, že nemal ďaleko ani k tým slzám.
„Som veľmi sklamaný, pretože si nemyslím, že piatková nehoda mala akýkoľvek vplyv na môj výkon. V treťom tréningu som bol v kokpite od prvých kôl veľmi spokojný, takisto v kvalifikácii. Ak sa nemýlim, od Q1 až do polovice Q2 sme boli na opotrebovaných pneumatikách. Pravdepodobne sme boli jediní, kto vydržal tak dlho na použitých gumách, ale napriek tomu sme boli silní,“ povedal po kvalifikácii smutne Leclerc pre Sky.
„V Q3 som všetko skladal dokopy až do šiestej alebo siedmej zákruty, kde som sa ocitol o sto alebo stopäťdesiat metrov za Isackom, čo určite nie je blokovanie, ale stačí to, aby ste na takejto trati s blízkymi múrmi stratili strašne veľa,“ dodal Charles.
Ak odrátame špecifický okruh v Monaku, Ferrari konečne vyzeralo ako kandidát na pole position, hoci len na krátku chvíľu. Keď si uvedomíme, že Leclerc bol v prvom sektore o sedem stotín rýchlejší než Russell, ktorý mal v cieli náskok šestnásť stotín na Verstappena, tak je jasné, že Ferrari malo na prvý rad. Je to však len jedno veľké „keby bolo keby…“
„Jednoducho som stratil kontrolu nad zadkom. Som veľmi sklamaný. Veril som, skrátka som veril, že monopost má rýchlosť na pole position. Neviem, či by nás o ňu nakoniec pripravil výber pneumatík, ale bolo by to tesné, takže som veľmi sklamaný,“ priznal Leclerc.
Bola to skrátka smola? Do určitej miery áno, ale nie tak celkom. „Ísť na trať skôr bolo aj moje rozhodnutie. Neviem, je to jedna z tých vecí, keď si poviete, že keby bol Isack o štyristo metrov ďalej, jednoducho by ma pustil medzi siedmou a ôsmou zákrutou a teraz by sme o tom ani nehovorili. Niekedy to takto skrátka chodí,“ skonštatoval monacký pretekár.
Nedeľné preteky tak budú pre Leclerca veľká lotéria. Je jasné, že keď v Q2 dokázal na dvanásť kôl starých softoch zajazdiť o tri desatiny pomalší čas než Verstappen na čele, jeho Ferrari by stále malo byť výborné v pretekovom tempe na starších pneumatikách. Po štarte z ôsmeho miesta však na víťazstvo potrebujete hotový zázrak. „Stále mám veľkú nádej, že nás čakajú skvelé preteky, ale naše nedele takýmito kvalifikáciami veľmi sťažujeme,“ skonštatoval stroho Charles.