logo F1online.sk

Príchod Ricciarda je pre McLaren výzvou

Daniel Ricciardo
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl6. 1. 2021

Málokedy sa stáva, že po úspešnej sezóne absolvuje tím F1 počas zimy množstvo zmien. McLaren je v tomto prípade výnimkou a všetci fanúšikovia britskej stajne veria, že zmeny sú ďalším krokom v návrate slávnej značky na vrchol.

Jedným z hitov sociálnych sietí sa na začiatku roka 2021 stali prvé fotky vysmiateho Daniela Ricciarda vo farbách McLarenu. Nadšenie je veľké, či už medzi fanúšikmi, alebo priamo vo Wokingu. McLaren získava sedemnásobného víťaza pretekov a jedného zo štyroch jazdcov „extra-kategórie“ súčasnej F1, ako Ricciarda označil Alan Permane, športový riaditeľ Renaultu.

„Príchod nového jazdca vždy znamená zaujímavú výzvu,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl. Menším problémom je, že kým 39-ročný Fernando Alonso si za Renault zajazdil v nováčikovských testoch, alebo Carlos Sainz bude mať možnosť testovať staršie Ferrari, tak Daniel Ricciardo si do McLarenu prvýkrát sadne až na predsezónnych testoch. Vo Wokingu pre zmenu dodávateľa motorov skrátka nemajú starší monopost vhodný na testovanie.

Napriek tomu je cieľom tímu to, aby sa Austrálčan na prvých pretekoch nového ročníka necítil v tíme ako nováčik. „Som si istý, že inžinieri s ním budú chcieť zdieľať tony a tony informácií a riešení. Prvoradé je však urobiť správne veci. Priamo na trati nebudeme mať veľa času na testovanie, čo len zvyšuje náročnosť tejto výzvy. Naším cieľom však je, aby sa Daniel cítil tak, akoby s autom a inžiniermi pracoval už dlhší čas, i keď to budú ešte len jeho prvé preteky,“ pokračoval Andreas Seidl.

Kľúčová bude príprava počas januára či februára. McLaren posadí svojho nového jazdca do simulátora, aby pochopil charakteristiky monopostu a aby inžinieri pochopili jeho jazdecký štýl. Ricciardo dokonca dostane nahrávky medzi inžiniermi a jazdcami, a bude mať dokonca možnosť upraviť jednotlivé hlásenia podľa svojich preferencií. „Máme jasný plán ako Daniela začleniť do tímu čo najrýchlejšie a najlepšie. Prioritou je jeho začlenenie po technickej a jazdeckej stránke. Rovnako však budeme pracovať na tom, aby sme ho ako člena tímu zapojili po komunikačnej, marketingovej i obchodnej stránke. Toto všetko sa začne od začiatku januára. Do začiatku sezóny nemáme toľko času. Celý proces si vyžiada veľa diskusií, či už online alebo priamo v našej továrni. Cieľom je, aby sa Daniel cítil u nás čo najrýchlejšie ako doma,“ pokračoval Andreas Seidl.

Pri skrátených testoch bude pre McLaren dôležité každé jedno kolo. V aute budú mať nového jazdca a novú pohonnú jednotku. „Skrátené testy majú najväčší dopad na samotných jazdcov. Do auta si totiž sadnú po dlhej dobe a budú mať krátky čas na to, aby všetko pochopili. Dopad to má aj na testovanie aerodynamiky i spoľahlivosti. Nepovedal by som, že pohonná jednotka je číslom jeden na našom zozname, pretože s motorom viete veľa urobiť aj na dynamometri či pri simuláciách. A motory viete testovať aj vtedy, keď auto nie je na trati. Verím, že prechod na novú pohonnú jednotku bude hladký, pretože spolupracujeme so zavedenou a úspešnou značkou,“ okomentoval Andreas Seidl prechod na motory Mercedes.

V McLarene sa oživí úspešná spolupráca z Toro Rosso. Súčasný technický riaditeľ McLarenu James Key v tomto tíme pôsobil od roku 2012, ktorý bol pre Daniela Ricciarda premiérovým v F1. „Daniel sa zaradil medzi top kategóriu pilotov. Prinesie nám skvelý referenčný bod. Prichádza z Renaultu, ktorý je naším priamym konkurentom, a predtým pôsobil v Red Bulle, čiže nám môže priniesť aj zaujímavé myšlienky. Teším sa na spoluprácu s ním,“ vyhlásil James Key.