logo F1online.skF1online.sk

Wolff nechápe: Tisíce zamestnancov a stále sme nepochopili pneumatiky

Toto Wolff
© Jiřǐ Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 15:48

Táto generácia monopostov skutočne nie je šálkou kávy Mercedesu. Kedysi nepremožiteľný tím nedokázal v posledných štyroch rokoch vyzrieť ani na Ferrari – porazil ho len raz, v roku 2023 mikroskopickým rozdielom troch bodov – a v roku 2025 sa inžinieri naďalej boria so starými problémami. Chladné podmienky monopostu W16 vyhovujú, ale v horúcich sa trápi.

Najlepším príkladom bola minuloročná Veľká cena Las Vegas. Mercedes v Nevade doslova dominoval. Avšak čím vyššie teploty, tým väčšie trápenie. Môžeme očakávať, že minimálne do určitej miery uvidíme tento vzorec aj v tejto sezóne.

Mercedes sa trápil v Imole a hoci sa v Barcelone situácia mierne zlepšila, monopost naďalej strácal na najlepších kvantá času. „Je to skrátka veľmi zvláštne,“ vyhlásil šéf stajne Toto Wolff pre rakúsku televíziu ORF. „Sme obrovská organizácia s tisíckami zamestnancov a stále sme zjavne nepochopili, ako máme v horúčavách udržať teploty pneumatík v správnom okne.“

„Keď je chladno – ako napríklad v Las Vegas, kde potrebujete zimné bundy – sme superrýchli. Možno potrebujeme pár okruhov v Grónsku alebo na Aljaške,“ skonštatoval Wolff položartovne.

Na situácii tohto tímu však vskutku nie je nič smiešne. Kedysi neporaziteľný Mercedes sa v rámci tohto cyklu pravidiel ocitol nohami na zemi. V roku 2022 predstavili inžinieri odvážny koncept bez bočníc, ktorý nikdy skutočne nefungoval. Od tej chvíle sa problémy viezli s tímom a ani v tomto roku nedokázal svoje nápady doladiť.

Ferrari malo príšerný úvod sezóny, ale napriek tomu dokázalo predbehnúť Mercedes v celkovom hodnotení. Samozrejme, prispeli k tomu problémy so spoľahlivosťou a neskúsenosť Kimiho Antonelliho, ale pre taký obrovský tím sú podobné bodové zisky neprijateľné.

„Myslím si, že každé auto má vrodenú DNA, ktorá je zakódovaná v jeho dizajne,“ špiritizuje Wolff. „Aj keď ste veľká organizácia s množstvom vedcov a inžinierov, niekedy neviete, prečo sa monopost takto správa.“

„Nie som si istý, či McLaren presne vie, prečo sú takí rýchli, pretože všetko je to o drobných ziskoch. Myslím si, že naše auto bolo v minulosti vo všeobecnosti náchylnejšie na prehrievanie zadných pneumatík než ostatné,“ pokračoval Wolff.

„Vždy sme boli veľmi silní v chladných podmienkach, keď sme netrpeli týmto problémom. Ak sa pozriete na minuloročné preteky v Las Vegas, tak jazdci od prvého rýchleho kola hovorili: ‚Auto je úžasné, máme priľnavosť ako nikdy predtým‘. Všetci ostatní piloti hovorili, že majú doslova nulový gripa strašne sa kĺžu. Môžete vidieť, že je to vrodená vlastnosť auta. Viete to zamaskovať alebo zhoršiť voľbou rôznych smerov pri nastavení, ale nezbavíte sa toho,“ vysvetlil šéf Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia