logo F1online.sk

Red Bull je ochotný Albona požičať iným tímom

Alex Albon
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala30. 12. 2020

Alex Albon bude v sezóne 2021 plniť úlohy rezervného jazdca Red Bullu. Jeho zamestnávateľ však nechce, aby len sedel na lavičke náhradníkov, ale aby pokračoval vo svojej príprave. Aj preto je ochotný Albona zapožičať konkurencii, ak nastane situácia, že o jeho služby niekto bude mať záujem.

Certifikované vakcíny sa nám postupne množia, čo by mohlo predstavovať začiatok konca pandémie koronavírusu. Sezóna 2021 sa však ešte stále bude niesť v duchu prísnych opatrení a hrozby, že podobne ako Sergio Pérez, Lance Stroll a Lewis Hamilton, sa nakazí aj iný pilot a jeho tím bude súrne potrebovať náhradu.

V prípade Racing Pointu urýchlene zaskakoval Nico Hülkenberg, Lewisa Hamiltona zas nahradil George Russell. Teraz budú mať tímy o jednu alternatívu viac, keďže pripravený bude i Alex Albon.

“Ubezpečili sme ho, že ho budeme intenzívne nasadzovať na testoch,” hovorí Helmut Marko na margo Alexa Albona. “Budú sa testovať pneumatiky pre rok 2022, tie budú mať samostatné testy. Tiež toho veľa odjazdí na simulátore. Na mnohých pretekoch bude našou rezervou. Máme štyri autá, teda je tu šanca, že ho bude treba.”

To však nie je všetko: “Okrem toho sme pripravení ho zapožičať inému tímu, ak nastane situácia, že budú na poslednú chvíľu potrebovať pilota. On vďaka tomu nazbiera nejaké pretekové kilometre. Toto ešte nie je koniec, uvidíme, či sa nám ho podarí zastabilizovať.”

Albon zastabilizovať rozkolísané výkony určite potrebuje. Občas mal dobrý víkend, no občas až nepochopiteľne veľa strácal. Pri pohľade na priemerné časy Maxa Verstappena a Alexa Albona navyše vidieť, že sa rozdiel medzi nimi počas roka nezmenšoval, hoci si ho Christian Horner nevedel vynachváliť.

Marko následne priblížil dôvody, prečo sa Red Bull rozhodol Albona poslať “na tribúnu”: “Nedostatočná konzistentnosť. A príliš ľahko sa nechal rozhodiť. Napríklad, keď vietor nabral na intenzite alebo zmenil smer, alebo keď sa začali degradovať pneumatiky. Vtedy stratil neúmerne veľa času.”

“Určite to bolo aj o mentálnom nastavení. Keď však máte kolegu, ktorý jazdí prvú ligu bez ohľadu na to, aké má auto, tak je to až druhotný problém. Nepomohli mu ani všetky tie správy o jeho neuspokojivých výkonoch. Jeho strata na Verstappena sa počas sezóny zväčšovala, nezmenšovala. Bol tam drobný nárast, ale nejaký tam predsa len bol,” doplnil.

Súvisiace články