Binotto priznal, že Audi nebude mať v budúcom roku najlepší motor

Rozloženie síl po obrovskej zmene pravidiel v roku 2026 je už niekoľko mesiacov predmetom intenzívnych diskusií. Veľa ľudí nedáva šancu Red Bullu a jeho projektu Red Bull Powertrains, ale medzi vyložených outsiderov bude patriť aj tím Audi. Ten sa stále nachádza vo fáze budovania, čo možno až príliš otvorene priznal aj Mattia Binotto.
Ten je verný svojej komunikačnej stratégií, ktorú aplikoval už ako šéf Ferrari. Prehnane pasovať svoj tím do roly outsidera sa však nemusí vyplatiť. Nevysiela to najlepší signál do vnútra vlastnej stajne. Samozrejme, Binotto nepovedal nič, čo by sme si neboli schopní domyslieť.
Nemecká automobilka začala budovať motoráreň, doslova, na zelenej lúke. Chlapcom chýbajú technické i ľudské zdroje, hoci know-how jednej z najväčších automobiliek by im určite malo pomôcť pri naháňaní skúsenejšej konkurencie. Skúsený je aj samotný technický riaditeľ stajne, ktorý dlhé roky zodpovedal za vývoj motorov vo Ferrari.
„Práca na pohonných jednotkách – ja to viem, pretože som bol motorový inžinier – je oveľa komplexnejšia a komplikovanejšia, než si viete predstaviť pri sledovaní pretekov ako fanúšik,“ skonštatoval Binotto v rozhovore pre Motorsport.com. Rozhodne sa nemýli a tieto slová platia aj pre Red Bull. Skúsenosti a zdroje sú pre vývoj formulových motorov absolútne kľúčové.
„Teraz vstupujeme do niečoho mimoriadne pokročilého. Nikdy predtým sa niečo podobné nerobilo. Čaká nás oveľa vyššia úroveň náročnosti, aj keď východiskovým bodom je stále motor. Budeme musieť zmeniť samotnú kultúru pohonu, a to nebude jednoduché,“ povedal Binotto.
Rozsiahle zmeny predpisov i samotný charakter nových pohonných jednotiek predstavujú výzvu pre všetkých výrobcov motorov a Binotto priznáva, že Audi nie je výnimkou. „Sústredíme sa na seba. Vieme, že v roku 2026 nebudeme na špici. Nebudeme mať najlepšiu pohonnú jednotku, ale som presvedčený, že sme sa vydali na správnu cestu,“ odkázal bývalý boss Ferrari.
Okrem samotných motorov je tu ešte jeden zásadný prvok – udržateľné palivá. Tie budú podľa švajčiarskeho rodáka „rozdielový faktor“, ale to by pre Audi, paradoxne, mohla byť dobrá správa. Koncern Volkswagen totiž v posledných rokoch investoval do tejto oblasti obrovské zdroje.
- Značky
- Audi
- Mattia Binotto
- Sauber