logo F1online.skF1online.sk

Na Charlesovom mieste by som urobil to isté, priznáva Albon

Alex Albon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 12:35

Kazia nám nové jazdecké štandardy zážitok z pretekov? A je „pretekanie na apex“ novou normou vo Formule 1? Keby bol záverečný súboj Charlesa Leclerca a Alexa Albona bitkou o víťazstvo, rezonoval by ešte dlhé týždne. Takto to išlo trochu do stratena a akosi sme sa vyhli diskusii, či je toto výsledok, ktorý chceme pre šport.

V poslednom kole sa schyľovalo k poslednému súboju dvoch kamarátov. Nakoniec to však bol poriadny „anticlimax“, keď Leclerc na pokyn tímu pustil pilota Williamsu pred seba a po súboji zostala len pachuť horkosti a sklamaná vysielačka monackého pretekára, ktorý nechápal, čo urobil zle.

Nuž, novým kritériom podľa nových jazdeckých štandardov je skutočnosť, koho spätné zrkadlá sú viac vpredu na úrovni apexu. V tých rýchlostiach však ako jazdec neviete ani to, kde sa vrchol zákruty vlastne nachádza, nieto ešte koho spätné zrkadlá boli viac vpredu. Za seba hovorí aj reakcia Albona.

„Nech sa na to pozeráte z ktoréhokoľvek uhla, štvrté miesto dnes bolo možné. Bez záverečného safety caru by som bol skončil štvrtý a keď si odmyslíte záverečný incident s Charlesom, taktiež by som skončil štvrtý. Tým však nechcem povedať, že som sklamaný zo štvrtého miesta,“ skonštatoval pilot Williamsu po pretekoch.

„Úprimne, keď sa pozriem na súboj s Charlesom, na jeho mieste by som urobil to isté. Nemyslím si, že urobil niečo šialené, správal sa ako niekto, kto sa snaží udržať si pozíciu,“ pokračoval Albon.

„Stratil som tam pozíciu v prospech Lewisa. Keď nad tým rozmýšľam, niečo som mohol urobiť lepšie, možno byť o niečo trpezlivejší v súboji s Charlesom a zistiť, či ho dostanem o niečo neskôr. V tej chvíli som však mal taký dobrý pocit, že som premýšľal o Oscarovi vpredu a jeho treťom mieste,“ dodal Alex.

Aj keď sa pódiom mohol dostať na titulky, piate miesto je beztak veľký úspech, ktorý potvrdzuje prevahu Williamsu v strede poľa. V skutočnosti by sme stajňu z Grove možno už nemali považovať za stredopoľovú, pretože v súčasnosti je výkonnostne aj bodovo pred konkurentmi. Albon a jeho tímový kolega sa v súčasnosti nachádzajú trochu v území nikoho a neustále navyšujú náskok na Haas.

Williams si jednoducho uzurpoval stále právo na bodovanú desiatku, čím ešte väčšmi sťažil príležitosti pre svojich prenasledovateľov. „Áno, naše tempo ma prekvapilo. Možno som pesimistickejší človek, keďže James Vowles bol, naopak, o niečo optimistickejší. Keď sme vlani pracovali na tomto aute na simulátore, vyzeralo to lepšie,“ skonštatoval Albon.

„Zaujímavé je, že vyváženie sa výrazne zlepšilo. Určite máme viac prítlaku, ale tiež sa zlepšil pocit pri jazde a vyváženie, čo vám uľahčuje prácu a dodáva vám sebadôveru. Ste menej limitovaní pri voľbe nastavenia a vašich možnostiach v aute. Párkrát som hovoril o monoposte, s ktorým sú vaše šance limitované len na niektoré okruhy. Boli sme však už na mnohých odlišných tratiach a až na jednu výnimku sme boli zakaždým na bodoch. Je to dobrý signál dobrej DNA tohto auta,“ povedal pilot Williamsu.

Súvisiace články

Diskusia