logo F1online.skF1online.sk

Villeneuve by sa na Cunodovom mieste začal báť. Dôvodom je Hadjar

Júki Cunoda a Isack Hadjar
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:29

Po optimistickom začiatku sa zdá, že ani Júki Cunoda neunikne „pasci v Red Bulle“. Začína sa japonský pretekár dostávať do bodu, ktorý na vlastnej koži zažili Alex Albon a Sergio Pérez? Zdá sa totiž, že kým v ostatných tímoch jazdci s pribúdajúcimi skúsenosťami zrýchľujú, v Red Bulle platí pravý opak.

Je to jeden zo zaujímavých paradoxov v Red Bulle. Kým jazdci v ostatných tímoch po príchode naberajú rýchlosť a sebadôveru, zoznamujú sa s tímom i autom a postupne zrýchľujú, v prípade tímových kolegov Maxa Verstappena to vyzerá na pravý opak. Pérez aj Albon mali v Red Bulle pomerne solídne začiatky nielen svojho pôsobenia, ale tiež úvody sezón. Čím viac sa však zoznamovali s autom, tým viac sa zamotali do problémov s jazdeckým štýlom a nastavením.

Zdá sa, že niečo podobné teraz „postihuje“ aj Cunodu. Jeho začiatky v novom tíme neboli hviezdne, ale pôsobil sľubne a predvádzal povzbudivé záblesky. Teraz však začali pribúdať chyby a Júki postupne spomaľuje. Čo sa stane, ak takto bude pokračovať?

„Ak by som bol Cunoda, začal by som sa báť,“ povedal pre televíziu Sky majster sveta z roku 1997 Jacques Villeneuve. „Nezabúdajte, že sa tam dostal len vďaka Honde a vlani ho neposadili do auta hlavného tímu, pretože jednoducho nechceli, ale neskôr nemali na výber, keď Lawson nepodával požadované výkony.“

„V Red Bulle sa obávajú, že Hadjar je skrátka primladý a nepripravený. Nechcú, aby sa popálil. Ukazuje však, že možno je pripravený,“ dodal Villeneuve.

Zhodou okolností je Isack z plejády tohtoročných nováčikov tým pravdepodobne najvyrovnanejším a najpôsobivejším. Svojimi výkonmi rozhodne zbiera najviac „lajkov“ spomedzi početnej skupiny mladíkov. Potvrdil to aj v Imole, keď opäť postúpil do Q3, zajazdil fantasticky a skončil deviaty – o jednu priečku pred Cunodom. Títo dvaja pritom zviedli tesný súboj aj v Miami.

Júki v Imole bojoval statočne a po tvrdej nehode v kvalifikácii zakončil svoju stíhaciu jazdu na desiatom mieste. „Najdôležitejšie je, že z nehody vyšiel nezranený. Hovoril som si, že v pretekoch bol veľmi odhodlaný,“ povedal šéf Red Bullu Christian Horner.

„Po štarte z boxov tvrdo bojoval a v takto vyrovnanom poli skončil na bodoch. Zafungovala mu aj stratégia a odjazdil dobré preteky. Keby postúpil do Q3, čo mal dokázať, skončil by vyššie, takže je to škoda. Dúfajme, že to príde v nasledujúcich pretekoch,“ dodal Horner.

Súvisiace články

Diskusia