Vôbec som ho nevidel, hovorí Bortoleto o incidente s Alonsom

Okamih, keď bolo Ferrari doslova centimetre od dokonale načasovaného výjazdu bezpečnostného vozidla. V 25. kole Veľkej ceny Saudskej Arábie sa na konci cieľovej rovinky takmer zrazili Gabriel Bortoleto a jeho manažér Fernando Alonso. Bolo to doslova o vlások, ale, našťastie, k ničomu vážnemu nedošlo.
Sauber na tom výkonnostne nie je tak hrozne ako vlani, ale monopost C45 je zjavne stále najslabší zo všetkých. Možno nezaostáva tak výrazne ako pred rokom a tentoraz sa dokáže zapojiť aspoň do bojov v strede poľa, ale v drvivej väčšine prípadov v týchto súbojoch ťahá za kratší koniec povrazu.
Uvedomujú si to aj stratégovia tímu, ktorí v Džidde išli do otvoreného rizika. Nicovi Hülkenbergovi, ktorý štartoval z osemnásteho miesta, naordinovali alternatívnu stratégiu so štartom na tvrdých pneumatikách, a posledného muža na rošte, Gabriela Bortoleta, povolali do boxov už v prvom kole, keď vyšiel na trať safety car.
Tento risk vôbec nevyšiel a aj keď Brazílčan zvládol stint na 49 kôl na tvrdých gumách, v priebehu celých pretekov sledoval, ako ho predbieha jeden súper za druhým. Jedným z nich bol aj jeho manažér Fernando Alonso, s ktorým sa takmer zrazil, keď si ho nevšimol skrytého za Liamom Lawsonom.
„Nevidel som ho,“ priznal Bortoleto po pretekoch. „Netušil som, že je tam. Vedel som, že je tam jeden pilot hneď za mnou a za ním ešte jeden. Keď ma predbehol prvý z nich, snažil som sa zväčšiť nájazdový uhol a odrazu tam bol Fernando.“
V tom čase sa na čele pohyboval Charles Leclerc, ktorý mohol dostať „pit stop zadarmo“ a dokonale na tom zarobiť. Bortoleto s Alonsom však napokon o vlások unikli veľkej nehode a zbytočným škodám. Brazílsky mladík si tak z Džiddy odniesol „len“ cenné lekcie. „Bola to veľká škola, ktorú ešte ovplyvnil výber pneumatík do kvalifikácie a pretekov,“ skonštatoval Bortoleto, ktorý pre poruchu vynechal celý druhý tréning.
„V kvalifikácii som si zvolil pomerne agresívny prístup, pretože som neodjazdil veľa kôl. Urobil som však chybu a na preteky mi nezostali pneumatiky. Zostala mi jedna sada hardov a jedna sada mediumiek. Nemal som žiadne ďalšie gumy, ale ani rýchlosť. Bol som odpísaný,“ povedal brazílsky mladík, ktorý priznal, že po náročnej trojičke veľkých cien sa mu veľmi zíde oddych.
Oveľa lepším výsledkom sa po nedeli nemohol pochváliť ani jeho tímový kolega Nico Hülkenberg. Ten sa po štarte z osemnástej priečky dokázal posunúť aspoň na pätnástu. Okrem Cunodu a Gaslyho, ktorí sa zrazili v prvom kole, sa na trati dostal ešte pred Doohana a Strolla. To však nebol žiadny dôvod na oslavy.
„Každý odjazdil čisté preteky. Okrem prvého kola sme nevideli ani len žlté vlajky. Boli to pomerne jednotvárne preteky s nízkou degradáciou. Ak sa nemýlim, všetci išli na jednu zastávku v boxoch,“ skonštatoval Hülkenberg.
„Mali sme to náročné, rýchlosť nebola dostatočná a pneumatiky sa príliš opotrebúvali. Rozhodne je pred nami veľa práce. Musím si ešte raz preštudovať preteky, ale myslím si, že na Williams a Racing Bulls sme mali veľkú stratu. Samozrejme, štart zo zadných pozícií nám nepomohol,“ dodal Hulk.