logo F1online.skF1online.sk

Sauber sa trápi v turbulentnom vzduchu. Bortoleto nedokázal ani udržať hlavu rovno

Nico Hülkenberg pred Gabrielom Bortoletom
© LAT Images/Sauber
Milan Kubala
Milan Kubala17. 4. 2025

Každé technické oddelenie vyvíja svoj monopost s predpokladom, že bude jazdiť na voľnej trati. Rozvírený vzduch za autom je príliš chaotický, aby sa ho inžinieri snažili skrotiť aerodynamickými prvkami na karosérii. Napriek tomu sa však niektoré autá dokážu lepšie vysporiadať s turbulentným vzduchom ako iné. Azda jedným z najhorších tímov v padoku je v tomto smere Sauber.

Švajčiarsky tím odchádzal z Bahrajnu naprázdno. Nico Hülkenberg bol diskvalifikovaný za nadmerné opotrebovanie dosky podlahy, Gabriel Bortoleto zas obsadil posledné osemnáste miesto. Sauber sa tak stále drží na šiestich majstrovských bodoch, ktoré Hulk vybojoval v Austrálii.

Niečo si však Sauber z Bahrajnu predsa len odnáša: cenné informácie o tom, čo jeho autu vyhovuje a čo nie. Sachír sa stal jeho nepriateľom. “Táto trať skutočne zvýrazňuje vaše slabiny. Je to taká vyvážená trať [z hľadiska profilov zákrut] a podmienky sú náročné, veľmi prísne k pneumatikám,” povedal po veľkej cene Nico Hülkenberg. “Takže aj keď sme z toho nič nevyťažili, myslím si, že si odnášame zaujímavé lekcie a ponaučenia do budúcna.”

Po prvotnom nadšení sa Sauber konečne stretáva s realitou? “Ak mám povedať pravdu, neviem. V Suzuke som nemal pocit, že by sme boli v premávke takí zlí, takže ťažko robiť nejaké závery. Tu som bol trochu rozsynchronizovaný so všetkými ostatnými, ale v premávke sme veľmi trpeli. To je veľký problém v prvom kole a počas reštartov po výjazde bezpečnostného vozidla. V aute to začne byť dosť zábavné a prioritou sa stane prežiť!”

O prežitie bojoval aj jeho tímový kolega Gabriel Bortoleto. “Keď som blízko za autom vpredu, tak na rovinkách ani nedokážem udržať hlavu rovno, pretože prilba mi lieta sprava doľava. Je to také zlé,” podotkol brazílsky jazdec.

Zdá sa, že jednou z charakteristík Sauberu C45 bude jeho náchylnosť na turbulencie. “Potenciálne, možno,” zamyslel sa Hulk. “Samozrejme, žiadne auto neprosperuje v turbulentnom vzduchu, každé bude prichádzať o prítlak. Existujú však isté úrovne toho, koľko ho stratíte, a takisto istý pomer medzi stratou na prednej a zadnej náprave. Je to teda o čosi komplikovanejšie. Pre nás to bol však náročný okruh.”

Súvisiace články

Diskusia