Alonso sa postavil proti návratu motorov V10: Žijeme už v inom svete

Keď Fernando Alonso v roku 2020 prevetral svoj Renault R25 z roku 2005, celý padok v Abú Zabí sa prišiel pozrieť na jeho jazdy a vypočuť si nádherné ručanie desaťvalcového motora. Španiel priznáva, že takéto zážitky mu vo Formule 1 chýbajú, ale upozorňuje, že by sme sa nemali vracať do minulosti.
Fernandovi Alonsovi sú desaťvalcové beštie spred dvadsiatich rokov veľmi dobre známe. Dodnes je totiž posledným majstrom sveta, ktorý získal majstrovský titul s motorom V10. To by sa však čoskoro mohlo zmeniť, ak sa premenia na skutočnosť prvotné plány o ich návrate.
“Samozrejme, že milujem éru desaťvalcových, osemvalcových motorov a zvuku, ktorý nám všetkým chýba,” rozhovoril sa Fernando Alonso na túto tému, no hoci na minulosť rád spomína, nemyslí si, že by sa mala vrátiť.
“Teraz žijeme v inom svete,” pokračuje dvojnásobný šampión. “Technológie pokročili a my máme neskutočne efektívne motory, ktoré využívajú asi jednu tretinu paliva z toho, čo sme zvykli. Nemôžeme sa vybrať proti času a našej hybridnej ére. Nesmieme zabudnúť, aké sú dnešné autá efektívne oproti minulosti. Toto je veľmi pozitívna vec.”
Súčasné ultrakomplikované pohonné jednotky sa pýšia tepelnou účinnosťou nad hranicou 50 percent, čo je obrovský úspech motorových oddelení Formuly 1. Vzdať sa toho podľa Alonsa nie je správne, rovnako ako nie je správne vzdať sa moderných bezpečnostných prvkov.
“Je to ako povedať, že by sme mohli jazdiť aj bez svätožiary a spraviť monoposty nebezpečnejšími a fanúšikom dopriať viac adrenalínu. Nedáva to zmysel,” pokrútil hlavou Alonso. “Upúšťame od istých vecí a teraz máme veľmi dobrú Formulu 1, toto je veľmi dobré obdobie pre šport. Je náročné niečo vymýšľať, pretože by sme mohli ísť do neznáma. Je ťažké vedieť, ako to dopadne.”
Rodák z Ovieda napokon dodal, že všetko je to v konečnom dôsledku téma pre najvyššie vedenie Formuly 1. “To je rozhodnutie vrcholného manažmentu — FOM, FIA, výrobcov. Ako jazdci chceme jazdiť v čo najrýchlejších monopostoch bez ohľadu na ich motory. Možno však k tomu budú mať čo povedať aj fanúšikovia.”