Takáto strata na McLaren nezmizne do ďalších pretekov, uvedomuje si Verstappen

Max Verstappen je majstrom v minimalizácii škôd. Svoju povesť potvrdil opäť v Melbourne, kde celý Red Bull rátal v najlepšom prípade s treťou priečkou. Obhajca titulu nielenže na pódiu nechýbal, ale dokonca skončil druhý. Uvedomuje si však, že výkonnostná priepasť medzi McLarenom a Red Bullom je veľmi veľká.
Na prvé pretekové kolo tejto sezóny sme čakali pomerne dlho. Keď konečne zhasli červené svetlá a mali sme odštartované, Max Verstappen opäť ukázal svoje kvality v daždi. V prvej zákrute našiel priľnavosť tam, kde ju nik iný nehľadal, a poradil si s Oscarom Piastrim.
McLaren mal však jednoznačnú rýchlostnú výhodu, no to nebolo všetko. Verstappen sa v prvom stinte dopustil zriedkavej chyby a po prebrzdení Piastrimu daroval druhú priečku. Vzápätí sa mu Austrálčan stratil z dohľadu a zdalo sa, že o prvých dvoch pozíciách je rozhodnuté. Nakoniec nám veľkú cenu zdramatizovalo ešte počasie a Piastriho chyba v treťom sektore.
V posledných kolách sme sledovali napínavý súboj Landa Norrisa s Maxom Verstappenom. Zmena v poradí sa však už neudiala a Lando Norris sa stal prvým jazdcom po 1029 dňoch, ktorý ukončil Verstappenovu hegemóniu na čele priebežného poradia šampionátu.
“Štart bol zábavný. Potom som sa pokúsil držať s McLarenmi, no rovnako ako v prípade iných tímov platí, že máme strašne vysoké opotrebovanie pneumatík. Prehrievame gumy a McLaren vtedy ufujazdí preč,” pripomenul, v čom je McLaren taký silný, Max Verstappen. “Dal som do toho všetko, no potom ušli. Ja som sa koncentroval na svoje vlastné preteky.”
Ak si vezmeme do úvahy priemerné časy v prvom stinte, zistíme, že Verstappen strácal až 0,697 sekundy na kolo. Väčšinu z toho manka spôsobilo opotrebovanie pneumatík. Holanďan sa dokonca pýtal do boxov, ale inžinier mu to zamietol. Na okruh sa totiž blížila ďalšia silná prehánka, ktorú bolo treba prečkať.
Verstappen v náročných podmienkach opäť získal, keď Piastri spravil chybu a zostal stáť na trávniku v poslednom sektore. “Potom sa do hry opäť zamiešalo počasie. Na suchých pneumatikách to bolo veľmi ťažké, keď začalo pršať.””
“Skúsili sme urobiť niečo iné, už nám to šlo vyjsť, ale ja nevidím radarové zábery, takže neviem, ako sa počasie vyvíja. Keby sme však aj zastavili spolu s nimi o kolo neskôr alebo v tom istom kole, aj tak by som skončil druhý. Nezáležalo na tom teda, ale skúsiť niečo iné bolo zábavné,” pousmial sa druhý muž nedeľných pretekov.
Už o týždeň sa kolotoč Formuly 1 presunie do Číny. Nemôžeme preto očakávať, že by sa rozloženie síl v štartovom poli nejako dramaticky zmenilo, a neočakávajú to ani v Red Bulle. V tejto fáze sezóny je cieľom stratiť na McLaren čo najmenej bodov, aby sa neskôr červení býci mohli pokúsiť o podobnú stíhaciu jazdu, akú vlani predviedol McLaren.
“Strata na McLaren je veľká, to ja viem. Nezmizne do ďalších pretekov, ale musíme sa pokúsiť udržať k nim blízko. Platí to aj o takýchto dňoch, aký sme mali dnes. Normálne by sme obsadili tretie miesto, ale sme na druhom. To je dobré,” potešil sa.