logo F1online.skF1online.sk

Máme najväčší a najambicióznejší projekt v súčasnej F1, vyhlásil Binotto

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2025

Keď sa nový šéf Sauberu Mattia Binotto objavil na podujatí F1 75, už pri prvom pohľade na talentovaného inžiniera bolo jasné, že sa cíti ako ryba na suchu. S jednou rukou vo vrecku – tradičný prejav nervozity švajčiarskeho rodáka – mával pred dvadsaťtisícovým davom. Nie je to póza, v ktorej by bol Binotto veľmi silný, ale netreba zabúdať, že v Audi bude mať na starosti mnoho vecí, ktorým, naopak, veľmi dobre rozumie.

Je jasné, že Mattiovi sa veľmi zíde pomoc Jonathana Wheatleyho, ktorý bude mať ako šéf stajne na starosti pretekársky tím na trati, jeho vonkajšiu prezentáciu a komunikáciu s verejnosťou. Keď sa objavila správa, že Binotto povedie továrenský tím Audi, vzhľadom na jeho predchádzajúce účinkovanie vo Ferrari sa objavili kritické hlasy.

Netreba však zabúdať, že v póze, akú sme videli v Londýne, by sa mal objaviť Wheatley. Angličan by rovnako mal mať na starosti prevádzkovú stránku, stratégie a ďalšie oblasti, v ktorých sa Scuderia pod vedením Binotta dvakrát neblysla. Mattia by mal mať na starosti vývoj auta, vývoj motora a zväčšovanie tímu, s čím má ako bývalý hlavný motorár a neskôr technický riaditeľ bohaté skúsenosti.

„Som skutočne rád, že som dnes tu a pracujem na budúcnosti Audi vo Formule 1,“ vyhlásil Binotto o svojom súčasnom pôsobisku. „Nedokážem si predstaviť, že by som bol súčasťou niečoho vzrušujúcejšieho, než je tento neuveriteľný projekt.“

„Projekt Audi je, nepochybne, najambicióznejší, najnáročnejší a najväčší v súčasnej Formule 1. Poháňa ho dedičstvo tejto automobilky a skutočnosť, že nikdy predtým nesúťažila vo Formule 1, ale tiež jej minulé úspechy vo svete motoristických pretekov,“ dodal Binotto.

Predstavenie Sauberu na predsezónnych testoch naznačuje, že tento tím čaká ďalšia náročná sezóna. Budovanie stajne však smeruje k oveľa vzdialenejším cieľom, nie k nasledujúcim dvanástim mesiacom. Tím sa momentálne nenachádza v dokonalej situácii, ale minimálne z finančného a materiálneho hľadiska by mal mať k dispozícii všetko potrebné, aby sa v budúcnosti zaradil medzi špičku – to však platilo aj o Jaguare, Toyote či Renaulte.

„Keď čakáme na prechod pod Audi, očakávania sú veľmi vysoké,“ priznal Binotto. „Mnohí možno očakávajú, že tím bude veľmi silný už v roku 2026, ale my sme dali jasne najavo, že naším cieľom je boj o titul v roku 2030. Potrvá niekoľko sezón, kým budeme pripravení.“

„Teraz záleží na tom, aby sme napredovali každý rok a pokračovali v rozvoji až do roku 2030. Naše krátkodobé ciele nie sú v rozpore s tými dlhodobými, ale na roky 2025, 2026, 2027 a nasledujúce ich potrebujeme nastaviť správne,“ povedal Binotto.

Záver roka 2024 naznačil zlepšujúcu sa formu, ale v rebríčkoch odborníkov je Sauber po predsezónnych testoch naďalej na poslednom mieste. Nový monopost nijak neohúril a zdá sa, že Nica Hülkenberga a Gabriela Bortoleta čaká dlhý rok. „Dúfame, že v roku 2025 sa zlepšíme v porovnaní s vlaňajškom, to je náš jasný cieľ,“ povedal bývalý šéf Ferrari.

„Kormidlujeme našu loď do budúcnosti s jasným strategickým plánom. Čaká nás úplná transformácia podniku z nevíťazného tímu na víťazný, chceme pracovať na našich nástrojoch, metodike, procesoch, tímoch, talentoch, zariadeniach, kultúre a zvykoch. Je toho veľa, ale všetko je naplánované,“ ubezpečuje Binotto.

„Áno, od roku 2025 očakávame viac a v roku 2026 budeme čeliť veľkým očakávaniam, ale musíme zostať trpezliví, pretože sme na dlhej ceste. Tím je nadšený z tejto ambicióznej výzvy a budeme na nej pracovať krok za krokom prostredníctvom neustáleho zlepšovania,“ dodal švajčiarsky rodák.

Súvisiace články

Diskusia