logo F1online.skF1online.sk

Vo vysielačke zniem ako hnevlivý jazdec, ale nie som taký, vysvetľuje Hadjar

Isack Hadjar
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala8. 2. 2025

V blížiacej sa sezóne budeme mať na štartovom rošte množstvo nováčikov, čo znamená aj veľa spoznávania. Isacka Hadjara si však ľudia zapamätajú veľmi rýchlo, ak bude pokračovať vo svojich častých vysielačkových výbuchoch, pri ktorých aj Júki Cunoda pôsobí ako vyrovnaný človek. Mladík však ubezpečuje, že v skutočnosti je celkom iný.

Ak ste sledovali uplynulý ročník Formuly 2, zrejme ste si zvykli na to, že keď réžia do priameho prenosu pustí Hadjarovu vysielačku, tak sa schyľuje k veľkej búrke. Frustrujúce momenty dokážu 20-ročného Francúza s alžírskym pasom priviesť takmer do nepríčetna.

Isack Hadjar však v rozhovore pre oficiálny web Formuly 1 vysvetlil, že v skutočnosti je v kokpite aj mimo neho oveľa pokojnejší. “Niektorí jazdci zvyknú hovoriť: Keď si zavriem priezor, je zo mňa iný človek, celkom iné zviera,” spustil vicemajster F2. “Ak mám byť úprimný, počas jazdy sa cítim byť naozaj vyrovnaný. Veľa premýšľam. Uvedomujem si nebezpečenstvo. Nepovedal by som, že by som sa líšil od toho, aký som vonku.”

“Možno som menej agresívny, než si ľudia myslia, no, samozrejme, tá vysielačka navodzuje dojem, že som veľmi hnevlivý,” pokračoval víťaz štyroch pretekov v šampionáte F2. “Viem, že mám v sebe vášeň, to určite, a občas aj hnev.”

Sezóna 2024 sa pre Hadjara nezačala dobre, čo mu na psychickej pohode rozhodne nepridalo. V bahrajnských pretekoch ho vyradil Gabriel Bortoleto a v Saudskej Arábii mal v oboch pretekoch technické problémy. So snom o Formule 1 to nevyzeralo vôbec dobre, priznáva.

Red Bull mu dal navyše pred sezónou ultimátum. “Mohol som byť súčasťou Red Bullu ešte ďalší rok, ale veľmi jasne mi povedali, že toto je moja posledná šanca dostať sa do F1. Umiestnili ma do tímu Campos, o tom rozhodli oni. Keď som sa však pozeral na sezóny v predchádzajúcich rokoch, videl som v nich potenciál. Pomyslel som si, že so silnejším jazdcom by mohli odjazdiť naozaj dobré preteky.”

“Začalo sa to ozaj nanič. Mal som nesmierne tempo, ale výsledky neprichádzali,” povzdychol si Hadjar, ktorému sa začalo dariť až v Melbourne, kde oba preteky najskôr vyhral — komisári ho však v šprinte potrestali, čo znamenalo prepad na šieste miesto. “Myslel som si, že Formula 1 je už v podstate stratená. Aj keď nám zostávalo ešte veľa podujatí, myslel som si, že to už neotočíme a podobne, ale v skutočnosti sa nám to v Melbourne podarilo a riadne sme sa rozbehli.”

Šprint v Imole nedokončil, ale hlavné preteky opäť vyhral. V Monaku z toho bolo ôsme a druhé miesto, no výsledky opäť sprevádzala frustrácia. Práve v uličkách kniežatstva prišiel jeden z najväčších Hadjarových výbuchov sezóny, keď ho o víťazstvo obral Zak O’Sullivan vďaka šťastne načasovanej zastávke počas výjazdu VSC.

“To bol veľmi náročný deň,” pripustil Hadjar. “Keď vyskočíte z kokpitu po takej náročnej jazde, Helmut Marko od vás čaká vysvetlenie. Niekedy ste neurobili nič nesprávne, ale je to komplikovaná situácia. A k tomu ešte fakt, že ste sklamaní sami zo seba. Žiaľ, toto nie je ozajstný individuálny šport. Vstupuje do toho veľa ďalších vecí, takže vyžaduje si to veľa úsilia byť psychicky pripravený.”

Súvisiace články

Diskusia