Adidas nestíha pre Mercedes vyrobiť vlastné kombinézy, spojí sily s externým dodávateľom

O záujme spoločnosti Adidas vstúpiť do Formuly 1 sa hovorí už niekoľko mesiacov. Oficiálne sme sa o spolupráci Mercedesu s Adidasom dozvedeli však až v januári, keď sa nemecká značka pochválila tým, že bude strieborným šípom dodávať oblečenie aj kombinézy. Samotné overaly však napokon nebudú jej vlastné, priznal Michael Bach, viceprezident Adidas Motorsport.
Adidas na margo spolupráce s Mercedesom uviedol, že Georgeovi Russellovi a Andreovi Kimimu Antonellimu bude dodávať “oblečenie na súťažné dni” s dôrazom na “výkon a kvalitu”. “Toto je opätovné vynájdenie tímového oblečenia — navrhnutého tak, aby získavalo každú milisekundu výkonu na trati aj mimo nej.”
V skutočnosti sa však zatiaľ bude naháňať za výkonmi najmä mimo trate — Adidas bude pre Mercedes pripravovať kombinézy od externého dodávateľa.
“Historicky sme pracovali na obuvi a súpravách oblečenia, ale ešte nikdy sme neboli partnerom s tímom Formuly 1 tak, ako ním sme teraz,” povedal Michael Bach pre Soy Motor. “Je to veľmi špecifický sektor, pretože nemáte navrhnúť len tímové odevy, ale aj pretekárske oblečenie.”
Pretekárske kombinézy musia spĺňať neporovnateľne vyššie bezpečnostné štandardy ako futbalové a basketbalové dresy či tenisové oblečenie. Z tohto dôvodu si Adidas na pomoc prizval osvedčeného dodávateľa pretekárskych kombinéz OMP s potrebnými licenciami.
“Spojili sme sa s dodávateľom kombinéz, pretože máme k dispozícii veľmi málo času a proces homologizácie trvá mesiace, ba dokonca až roky,” vysvetlil, čo stojí za týmto rozhodnutím. “Chceme začať pracovať so skvelým overalom a na to máme skvelého dodávateľa.”
“Budeme s nimi pracovať na takých veciach ako je priedušnosť, samozrejme aj na bezpečnosti, ale tiež na ohybnosti a materiáloch. Toto je veľmi špecifická oblasť a potrebujete mať rozsiahle znalosti,” uvedomuje si náročnosť tejto výzvy Bach.
Adidas pri práci s OMP získa cenné know-how, no čo je dôležitejšie, reklamu v jednom z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich a najpopulárnejších športov na svete. Nastal vraj “správny čas” vstúpiť do kráľovnej motoršportu.
“Je to príťažlivé, ako sa tu všetko zmenilo. Tak trochu sa to stáva súčasťou popkultúry, čomu my rozumieme; športu a kultúre,” dodáva Michael Bach. “Manažment Formuly 1 robí niečo dobre, pretože to našu značku pritiahlo. Chceme sa stať uznávanou značkou vo svete motoršportu.”
- Značky
- Mercedes