logo F1online.skF1online.sk

S Ferrari vyrazil do Barcelony aj Loïc Serra, tím sa sústredí na dve kľúčové oblasti

Charles Leclerc
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 1. 2025

Scuderia Ferrari pokračuje vo veľmi intenzívnej príprave na novú sezónu. Po príchode Lewisa Hamiltona mal tím všetky dôvody, aby nenechal nič na náhodu. Podľa informácií Motorsport.com to ani neurobil a okrem oboch pilotov vyrazil na testy do Barcelony aj technický riaditeľ stajne pre oblasť šasi Loïc Serra.

Hamilton nie je jediným novým a dôležitým mužom vo Ferrari. V októbri tím oficiálne posilnil aj bývalý výkonnostný riaditeľ Mercedesu. Ten je známym odborníkom na prácu s pneumatikami a vývoji zavesenia. Práve tieto dve oblasti boli veľkou slabinou tímu v minulých rokoch.

Ferrari ju vlani dokázalo odstrániť a niekedy to, naopak, vyzeralo, že monopost SF-24 bol na gumy až príliš nežný. Podľa portálu Motorsport.com je toto jeden z dôvodov, prečo Scuderia vyslala s monopostom SF-23 z roku 2023 a oboma pilotmi na testy do Barcelony aj technického riaditeľa Loïca Serru.

Jazdiť sa začalo v utorok a prúd informácií je oveľa skromnejší než minulý týždeň, keď vo Fiorane za nadšeného potlesku tifosi jazdili Lewis Hamilton a Charles Leclerc. V prvý deň sa na sociálnych sieťach tímu objavili dva krátke príspevky a na oboch bol zobrazený len monacký pretekár. Je možné, že v prvý deň jazdil iba on, Hamilton bude nasledovať v stredu a štvrtkový program si spravodlivo rozdelia.

„Ferrari pracuje v Barcelone pod dozorom nového technického riaditeľa Loïca Serru, ktorý na konci minulého roka nahradil Enrica Cardileho,“ uviedol portál Motorsport.com a jeho redaktor Franco Nugnes. „Jazdy oboch pilotov sa sústredia na analýzu dvoch konkrétnych prvkov – opotrebovania pneumatík, čo bola Achillova päta monopostu v posledných rokoch, a štartov.“

„Serra so sebou priniesol rozsiahle znalosti o správaní pneumatík a preto by sa cesta do Barcelony mala ukázať ako veľmi užitočná pri chápaní využívania gúm, čo môže prispieť aj pri vývoji na rok 2025. Aj keď pneumatiky použité pri teste budú iné ako tie určené na preteky – očakáva sa, že nové budú menej náchylné na prehrievanie –, tím beztak dúfa, že dosiahne pokrok v tejto oblasti,“ pokračoval Motorsport.com.

„Ferrari bude môcť s oboma jazdcami vyhodnotiť, ako sa správanie pneumatík môže líšiť v závislosti od prípravného kola, alebo od teploty a tlaku, a následne posúdiť ich výkon počas stintu na meranie opotrebenia,“ dodáva článok známeho portálu.

Možno vás trochu prekvapilo, ako môže Ferrari pracovať na štartoch. Na prvý pohľad to vyzerá, že všetko je na jazdcovi a jeho šikovnosti, ale to nie je celkom pravda. „Druhou oblasťou, na ktorú sa tím zameria na testoch, sú štarty. Tím verí, že stále existuje priestor na zlepšenie nielen v procese uvoľnenia spojky, ale aj pri akcelerácii z miesta,“ píše Motorsport.com.

„Odborníci na elektroniku naďalej zdokonaľujú štartovacie procedúry. Spojku ovláda jazdec manuálne, ale spôsob, ako je výkon prenášaný, aby sa zabránilo strate priľnavosti, môže byť ovplyvnený zdokonalením súhry výkonu spaľovacieho motora a účinku hybridného systému, ktorý sa aktivuje až pri rýchlosti nad 100 kilometrov za hodinu,“ uviedol Motorsport.com.

Ferrari v Španielsku pomôžu aj oveľa priaznivejšie podmienky. Minulý týždeň bolo v Maranelle chladno a mrholilo. V Španielsku by sa teploty mali pohybovať na vcelku príjemných 15 stupňoch Celzia.

Súvisiace články

Diskusia