Vylepšený Sauber má prvé body v sezóne. Kuan-Jü Čou sa stal jazdcom dňa
Dlho odpisovaný Sauber sa konečne prebudil. Kuan-jü Čou v Katare dokonale využil zaváhania súperov, vylepšený monopost a pre svoju stajňu vybojoval prvé body v sezóne. Jeho výkon ocenili aj fanúšikovia, ktorí ho zvolili za jazdca dňa.
V prvom stinte ešte Kuan-jü Čou a Valtteri Bottas bojovali uprostred druhej desiatky. Následne si však poradili s Júkim Cunodom, ktorého trápila nedostatočná rýchlosť na rovinkách, využili defekt a chybu Lewisa Hamiltona v boxoch, Norrisov trest či smolne načasovaný pitstop Kevina Magnussena. Po poslednom reštarte sa Čou ocitol na ôsmom mieste a hoci do cieľa dorazil s pomerne jasným náskokom pred Magnussenom, krátko po stiahnutí safety caru z trate to nebolo také jednoznačné.
“Odľahlo mi. Slovo šťastný to asi neopisuje tak dobre ako fráza ‘odľahlo mi’,” priznal Kuan-jü Čou, pre ktorého sa tento výsledok dostavil trochu neskoro, ale predsa. “Mali sme dlhú sezónu a po jej štarte sme nečakali, že budeme mať auto, s ktorým by sme mohli bojovať o body. Od Vegas a nasadenia nového balíka som sa cítil oveľa komfortnejšie. Celý tím šiel naplno. Boli to intenzívne preteky.”
Celkom nová podlaha, difúzor a v Katare nasadené nové predné krídlo predstavujú výrazný posun vpred. Ak na tento balík Sauber nadviaže aj o rok, v strede poľa to bude opäť o čosi hustejšie.
“Je to zásluha všetkých,” ďakoval svojmu tímu prvý čínsky pretekár vo Formule 1. “V konštruktéroch sme nemali ľahkú sezónu. V tíme sme si zvykali na mnohé novinky a auto sme konečne dostali do formy, v ktorej sme ho chceli mať. Je jasné, že sme mali vyššie očakávania, než sme vôbec dúfali. Boli to skvelé preteky a mali sme výborné tempo. V skutočnosti som ani nevedel, že som sa stal jazdcom dňa! Teším sa!”
“Bola to psychicky vyčerpávajúca sezóna, pre mňa, Valtteriho aj celý tím. Po úžasnej sobote sme vedeli, že tento víkend je našou najlepšou príležitosťou. Chceli sme ukázať, na čo máme. Mali sme veľmi čisté preteky, zvládli sme ich veľmi dobre. V zákulisí sa intenzívne pracuje, čo nie je vidieť, no každý víkend sa v tejto práci pokračuje v nádeji, že sa dočkáme nejakej odmeny. Dnes sme sa jej dočkali,” raduje sa Čou.
Rodák zo Šanghaja bol v tejto sezóne pomerne neviditeľný. Spolu s Valtterim Bottasom sa len málokedy ukázali vyššie než na posledných piatich pozíciách. Keby mali rovnako konkurencieschopné auto už pred pár mesiacmi, mohli ukázať niečo viac zo svojich kvalít a možno by sa im ušla sedačka v budúcom Audi.
Preteky v Katare si užil. “Chýbalo mi toto čistokrvné pretekanie a súboje koleso na koleso. Som nadšený z toho, že sme takto zabojovali o prvú desiatku. Musel som ísť na to tvrdo. Po poslednom výjazde safety caru sme mali nové tvrdé pneumatiky, ktoré sa počas prvých štyroch kôl vôbec nezohrievali. Trápili sme sa, bola to drina.”
Albonove útoky napokon odrazil a keď to jeho mäkká zmes vzdala, úlohou bolo rozvážne dôjsť do cieľa a pozbierať body. Na posledných pretekoch sezóny je odhodlaný niečo také zopakovať a ľuďom sa vryť do pamäte ako pilot, ktorého v sezóne len sklamala slabá technika.
“Nikto si nebude pamätať moje prvé preteky, ale tie posledné. Tie posledné si preto chcem čo najviac užiť a vypracovať si najlepšiu pozíciu pred odchodom zo štartového roštu. Budem čakať na návrat,” odkazuje Kuan-jü Čou, ktorý môže dúfať, že sa dostane napríklad do Cadillacu. O jeho manažérovi Graemovi Lowdonovi sa totiž špekuluje, že sa stane šéfom vznikajúceho tímu.
“Vezmem každú príležitosť na návrat. Keď sa táto šanca objaví, som si istý, že dokážem odviesť oveľa lepšiu prácu. Uvidíme, čo nám prinesie budúcnosť, ale zatiaľ si budem užívať súčasnosť a pokúsim sa ukázať, čo dokážem,” dodal.