logo F1online.skF1online.sk

AMuS: Pérezove dni sú spočítané, nadšenie okolo Colapinta utíchlo

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 11:51

Máme december a prestupové špekulácie kolujú, ako keby sme boli uprostred júla. Formula 1 zažíva jeden z najdivokejších prestupových rokov, ale ešte sme neskončili. Musíme odpovedať na niekoľko dôležitých otázok a podľa medializovaných zdrojov sa k tomu nezadržateľne blížime.

V priebehu posledného mesiaca sa v padoku hovorilo najmä o Sergiovi Pérezovi a Francovi Colapintovi. Dôjde na prestupovom trhu k ďalšiemu zásadnému obratu? Koniec Sergia Péreza v Red Bulle sa stal nekonečnou témou a hovorí sa o tom už tak dlho, že jednotlivých komentátorov táto téma prestala baviť.

Na trhu sa objavil aj argentínsky pretekár Franco Colapinto. Ten vletel do Formuly 1 ako kométa a v prvých štyroch veľkých cenách získal päť bodov. V Argentíne sa hovorilo len o ich pretekárskej nádeji s tvárou Ayrtona Sennu, firmy klopali na dvere Williamsu a mladý Franco sa ocitol v najkrajšom sne. Veľmi rýchlo sa však prebudil, keď séria tvrdých nehôd obnovila spomienky skôr na Logana Sargeanta než Ayrtona Sennu.

V tejto chvíli zostáva ďalší osud Péreza i Colapinta otázny, ale po pretekoch v Katare prišli dobre informované zdroje s pomerne podrobnými informáciami o tom, ako bude vyzerať ďalšie dianie na prestupovom trhu.

AMuS: Pérezove dni sú spočítané

Čítať vyjadrenia Christiana Hornera a Helmuta Marka a snažiť sa z nich čokoľvek čítať je zbytočná nadpráca. Títo dvaja toho na tému Pérez povedali viac ako dosť a nikdy sa nič nestalo. Až teraz? Helmut Marko v priebehu katarského víkendu potvrdil, že ak Mexičana vymenia, na jeho miesto nastúpi jeden z juniorov stajne; Christian Horner zas zvláštnym vyjadrením akoby apeloval na svojho pilota, aby to sám zabalil.

„Dni Sergia Péreza sú pravdepodobne spočítané,“ napísal vo svojom článku nemecký magazín Auto Motor und Sport. „Ľudia neveria, že šesťnásobný víťaz veľkej ceny sa znovu dá dokopy. Štyri roky v tieni mocného Maxa Verstappena si vybrali svoju daň na Mexičanovej sebadôvere.“

„Existuje len malá nádej, že v roku 2025 dôjde k zlepšeniu. Ak to bude nevyhnutné, Péreza môžu vyplatiť zo zmluvy a mexickí sponzori sa zaobídu aj bez neho. Rozhodnutie ešte nie je definitívne. Všetko sa rozhodne na úrovni predstavenstva po pretekoch v Abú Zabí,“ uviedol nemecký magazín.

Kto ho však nahradí? Bude to jeden z dvojice súčasných pilotov sesterskej stajne RB. Z ťažko pochopiteľných dôvodov je uprednostňovaný Liam Lawson. Ten zažil v Katare príšerný víkend a v súboji s Júkim Cunodom ťahá za kratší koniec. V Red Bulle však vraj z nejakého dôvodu odmietajú dôverovať japonskému mladíkovi.

„Rozhodne sa medzi Liamom Lawsonom a Júkim Cunodom. Hlava hovorí v prospech Lawsona, rýchlosť v prospech Cunodu. Japonský pretekár v budúcom roku môže upadnúť do nemilosti, keď Honda stiahne svoju podporu. Uvoľnené miesto v Toro Rosso by obsadil Isack Hadjar,“ píšu Nemci.

Magazín zároveň píše o rokovaniach Red Bullu s Kuan-jü Čouom a budúcnosti Arvida Lindblada. Tím vraj budúci rok začne viac využívať testovanie so starým monopostom. Tomu vraj doteraz bránili náklady, keďže Honda požaduje nemalé prostriedky za využívanie svojich motorov. Príklady ostatných tímov však ukazujú, že jazda so starým autom je v prípade prípravy mladých pilotov nevyhnutná.

„S cieľom získať financovanie na testy rokuje Red Bull s Kuan-jü Čouom, ktorý sníva o návrate do Formuly 1 v roku 2026. Čínsky pretekár sa chce udržať vo forme prostredníctvom testov na starších monopostoch,“ uvádza AMuS.

Colapintove nádeje zhasli

Podobne ako Pérez, aj Franco Colapinto nájde v týchto dňoch v médiách niekoľko nepríjemných článkov. Argentínsky pretekár sa po fantastickom vstupe do F1 ocitol v Brazílii na vrchole svojej slávy. Z Buenos Aires sa do Sao Paula vypravovali špeciálne lety, jeho Williams zdobili logá argentínskych sponzorov a na dvere jeho šéfa Jamesa Vowlesa klopali Christian Horner i Flavio Briatore.

Iróniou osudu však práve v Brazílii začal Francov pád. Dve nákladné nehody v priebehu jedného dňa a ďalšia zbytočná chyba v Las Vegas spôsobili, že záujemcovia sa obrátili Williamsu chrbtom. James Vowles si veril a požadoval za Colapinta ťažké milióny, ale zjavne sa prepočítal.

„Cena za rodáka z Buenos Aires bola pre Flavia Briatoreho príliš vysoká. Okrem toho, už má pod zmluvou Pierra Gaslyho a Jacka Doohana. Doohan vraj na nedávnom teste so starým monopostom predviedol v porovnaní s Gaslym dobrý výkon,“ píše Auto Motor und Sport.

„Aj Alpine sa sústredí na mladé talenty, ktoré sú lacné a rýchle. Preto angažoval Paula Arona na miesto rezervného pilota na rok 2025. Dvadsaťročný Estónec absolvuje plnú prípravu na simulátore, testoch so starým monopostom a účasťou na technických poradách tímu,“ píše nemecký magazín.

Colapinto medzitým strávi budúcu sezónu v role rezervného jazdca Williamsu, ktorú už dôverne pozná. Bude číhať na príležitosť, keby sa Alex Albon alebo Carlos Sainz vydali za novou výzvou.

Súvisiace články

Diskusia