logo F1online.skF1online.sk

Čou potvrdil rokovania s Ferrari: Majú veľký záujem

Kuan-jü Čou
© LAT Images/Sauber
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 11. 2024

Talianske médiá už avizujú prechod minimálne troch veľkých sponzorov z Mercedesu do Ferrari. Spoločnosti Monster, Puma a Tommy Hilfiger majú byť na ceste do Maranella a sú vhodnou odpoveďou na otázku, či medializovaný plat Lewisa Hamiltona vo výške sto miliónov dolárov je skutočne príliš vysoký. Teraz vraj Ferrari zacielilo na ďalší magnet na sponzorov – čínskeho pretekára Kuan-jü Čoua.

Rodákovi zo Šanghaja nepomohol udržať súťažné miesto vo Formule 1 ani záujem čínskych sponzorov. Podľa niektorých mediálnych zdrojov ponúkal potenciálnemu záujemcovi až tridsať miliónov dolárov, ale ani to nepresvedčilo Mattiu Binotta, aby mu dal prednosť pred Gabrielom Bortoletom.

Ak je to pravda, táto skutočnosť len potvrdzuje, že platiaci piloti postupne miznú do minulosti. Záujem sponzorov a financovanie pilotov však prežíva. Ukazuje to nielen príklad Franca Colapinta, ale tiež Kuan-jü Čoua. Ten si po odchode zo Sauberu hľadá novú prácu a záujem vraj prejavilo Ferrari, ktoré už s čínskym pretekárom spolupracovalo, keď bol v rokoch 2014 až 2018 členom ich jazdeckej akadémie.

„Rokujeme s niekoľkými tímami a, samozrejme, Ferrari patrí medzi veľkých záujemcov o moju osobu,“ povedal čínsky pretekár. „Počkáme si a uvidíme. Pred nami sú nabité víkendy a musíme sa rozhodnúť. Prechádzame si všetky možnosti a vyhodnocujeme našu situáciu.“

„Zatiaľ sa nechcem rozhodnúť a chcem sa uistiť, že je všetko jasné a môžem sa zaviazať novému projektu. Dúfajme, že sa čoskoro niečo podarí a padne rozhodnutie. Povedal by som, že niekedy v nasledujúcich pár týždňoch budem mať jasnú predstavu,“ dodal Čou.

Samozrejme, asi nemusíme pripomínať, že Ferrari s Čouom rokuje o obsadení miesta rezervného pilota. Scuderia sa v súčasnosti zaoberá aj personálnymi otázkami. Lewis Hamilton v tíme nahradí Carlosa Sainza, rezervný pilot Oliver Bearman odchádza do Haasu a s tímom sa rozlúčil aj dlhoročný testovací pilot Robert Švarcman.

Samozrejme, Ferrari nemá problém s nedostatkom jazdcov. Oficiálnym testovacím pilotom je aj Antonio Giovinazzi a na Bearmanovo miesto sa už hlási Arthur Leclerc, ale kto by nenašiel miesto ešte jednému rezervistovi, ak prinesie so sebou aj nejaké „všimné“?

Čou medzitým príjemne prekvapil svojím výkonom v Las Vegas. Zdalo sa, že čínsky pretekár zostane už navždy uväznený na poslednom mieste. Dlho sa nevedel odlepiť z posledného miesta v kvalifikácii, ale vo Vegas nečakane postúpil do Q2 a v pretekoch dokonca chvíľu pomýšľal na body.

„Myslím si, že od letnej prestávky sme na tom neboli tak dobre. Som rád, že vylepšená podlaha a difúzor fungujú a tím mi konečne dal auto, s ktorým môžem bojovať na úrovni, o ktorej viem, že na ňu mám,“ povzdychol si Čou.

„Vrátila sa mi moja sebadôvera, čo je najdôležitejšie. Z pohľadu sebavedomia to bol veľmi pozitívny víkend. Mali sme čisté preteky a pred nami bolo rušno. Nemyslím si, že sme z toho mohli vyťažiť viac,“ uviedol čínsky pretekár.

Tomu, nakoniec, v Sauberi prischla úloha dvojky. Vylepšenia dostával ako prvý Valtteri Bottas a výrobná linka v Hinwile jednoducho nie je dostatočne výkonná, aby dodávala nové diely načas obom pilotom.

„Najmä druhá polovica sezóny bola frustrujúca. Nemali sme vylepšenia a zakaždým som jazdil so starým balíkom. Zatlačilo ma to späť vo veľmi dôležitom období pre moju budúcnosť. Svojím spôsobom sa mi však uľavilo, teším sa na posledné dve veľké ceny a tiež na ďalšiu kapitolu mojej kariéry,“ dodal na záver Čou.

Súvisiace články

Diskusia