logo F1online.skF1online.sk

Waché pred novou sezónou necíti sebadôveru: Čaká nás tvrdá bitka

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 11. 2024

Red Bull v tejto sezóne chytal zajaca za chvost. Po letnej prestávke sa prepadla forma monopostu RB20 a inžinieri museli šiť záplaty horúcou ihlou. Napokon objavili niekoľko nesprávnych rozhodnutí z posledných mesiacov a situáciu aspoň čiastočne napravili. Tím však už nie je ani zďaleka dominantný a nemá ani najrýchlejšie auto, čo technického riaditeľa Pierra Wachého nenapĺňa veľkou sebadôverou.

Red Bull si nenechal uchmatnúť jazdecký titul a najmä zásluhou Maxa Verstappena uhájil najprestížnejší primát vo Formule 1. Pohár konštruktérov však zrejme nadobro stratil. Koniec dominancie a katastrofické výkony Sergia Péreza spôsobili pád tímu až na tretie miesto.

Ani vyhliadky Red Bullu pred novou sezónou nie sú najružovejšie. Iste, stále bude patriť k favoritom, ale konkurencia je silnejšia a hlavne skúsenejšia. Inžinieri pritom zatiaľ nenapravili všetky nedostatky monopostu RB20. Jeden z jeho strojcov, technický riaditeľ Pierre Waché, nesrší sebadôverou ani tri mesiace pred štartom ročníka 2025. „Myslím si, že sme spokojní s tým, čo sa nám narýchlo podarilo,“ povedal francúzsky inžinier.

„Pred rokom 2025 však necítim sebadôveru, pretože ostatní sú veľmi rýchli. V priebehu celého roka nás čaká tvrdá bitka,“ dodal Waché.

Ten v tejto sezóne prišiel o svojho patróna Adriana Neweyho. V zvláštnom načasovaní sa prepad Red Bullu v podstate prekrýval s odchodom geniálneho konštruktéra. Teraz Red Bull musí napraviť chyby pri vývoji a v roku 2025 opäť bojovať o titul. Podľa Wachého je pritom dobré, že v tíme si nie sú istí svojimi vyhliadkami.

„Ak ste v tomto biznise príliš sebavedomí, je to vaša smrť,“ vyhlásil. „Musíte tvrdo pracovať, všetci v tíme musia tvrdo pracovať a všetci tvrdo pracujú. Keď sa pozriete, koľko zamestnávame ľudí, aby našli drobné zlepšenie výkonnosti, je jasné, že ide o veľmi náročnú úlohu. Necítim sebadôveru, pretože keby som ju cítil, zaspal by som a nevrátil by som sa do práce.“

Čo nám Red Bull pripraví na rok 2025? V roku 2023 dominoval a aj v tejto sezóne mal fantastický nástup. Už na predsezónnych testoch pôsobil tím veľmi sebavedomo, ale ani v Milton Keynes sa nevyhli chybám. Teraz sme veľmi zvedaví, čo tímy dokážu nájsť počas krátkej zimy a s čím sa objavia na predsezónnych testoch.

„Určite máme slušné auto na niekoľkých typoch okruhov. V takom Vegas na tom nie sme najlepšie, takže zlepšenie rýchlosti v pomalých zákrutách a maximálnej rýchlosti na rovinkách patrí k našim cieľom,“ povedal Waché.

S rýchlosťou na rovinkách však súvisí patričné zadné krídlo a Red Bull sa v tomto roku rozhodol, že ušetrí peniaze a nevyrobí špecifikáciu s nízkym prítlakom do Monzy a Vegas. Tím sa rozhodol pre kalkulované riziko, ale aj Max Verstappen priznal, že to možno nebol najlepší nápad. Zmení Red Bull svoje rozhodnutie v roku 2025? A oplatí sa to vôbec, keď nás čaká posledný rok tohto cyklu pravidiel?

„Musíme si to premyslieť,“ povedal Waché. „Neurobili sme to z viacerých dôvodov, napríklad rozpočet a čas. Keď neurobíte zadné krídlo, urobíte niečo iné. Možno to bola chyba a musíme to vyhodnotiť. Musíme nájsť zadné krídlo, ktoré bude predstavovať lepšie riešenie. Nie je to jednoduchá úloha, ale určite to preskúmame.“

Súvisiace články

Diskusia