logo F1online.sk

Fittipaldi nesedel rok v aute: Pre moje telo to bude trochu šok

Pietro Fittipaldi
© Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 12. 2020

Na Veľkej cene Sachíru si odbijú premiéru hneď dvaja pretekári. Jack Aitken nahradí vo Williamse Georgea Russella a Pietro Fittipaldi zaskočí v Haase za zraneného Romaina Grosjeana. No kým prvý menovaný si v tomto roku svoj monopost už vyskúšal a absolvoval aj súťažný ročník vo Formule 2, pre druhého nič také neplatí.

Pokiaľ ide o pozíciu náhradníka v Haase, bol vo všeobecnosti skôr preferovanou voľbou Louis Delétraz. Má za sebou rok v kokpite F2 i slušný životopis. Americký tím však napokon dal prednosť Pietrovi Fittipaldimu, ktorý rok nesúťažil, superlicenciu získal len tak-tak a nemá až takú hviezdnu povesť (o tom sme koniec koncov písali aj tu). Nech už boli dôvody tejto voľby akékoľvek, faktom zostáva, že to bude práve rodák z Miami, ktorý v kokpite nahradí Romaina Grosjeana.

„O Formule 1 som sníval, odkedy som s pretekaním začal,“ vyhlásil v Bahrajne Fittipaldi. „Okolnosti môjho debutu síce nie sú najlepšie, keďže som sa sem dostal kvôli Romainovej nehode. Je to náročné, no napriek všetkému som šťastný, že dostanem túto príležitosť. Tímu som veľmi vďačný za ich dôveru a už sa teším, až vyjdem na trať.“

Pietra tento víkend hodia do hlbokej vody, musí si osvojiť množstvo procesov a činností a hlavne udržať auto pokope. Keď mal v Haase vo voľnom tréningu nastúpiť Callum Ilott, v tímu mu kládli na srdce, nech nerozbije auto. To bude zrejme hlavnou úlohou aj pre Fittipaldiho. Haas bude na superrýchlom vonkajšom ovále vyloženým outsiderom bez väčšej šance na bodované umiestnenia.

„Toto možno nie je ten najlepší tím, no pre mňa je to úžasná skupina ľudí. Veľmi mi pomohli, inžinierov a mechanikov poznám už asi dva roky,“ povedal Fittipaldi, ktorý ocenil aj pomoc a rady od svoj jazdeckých kolegov. „Pre Romaina a Kevina to platí rovnako. Boli veľmi nápomocní a otvorení, dobre vedia, že sú to moje prvé preteky, čo je v F1 z procedurálneho hľadiska náročné.“

Brazílčan síce má s autom Formuly 1 skúsenosti, vyskúšal si minuloročný i predminuloročný monopost Haasu, no s tohtoročnou VF-20 nejazdil vôbec. Nová bude preňho i samotná trať, čo nie je nikdy ideálne. Najnáročnejšou vecou však podľa jeho mienky bude niečo iné.

„Pracujete na simulátore a po fyzickej stránke sa snažíte zostať fit, no preťaženie v monoposte Formuly 1 môžete v posilňovni len ťažko simulovať. Je to takmer nemožné,“ hovorí Fittipaldi. „Na konci dňa je najlepším tréningom sama jazda v pretekárskom aute a v ňom som nesedel prakticky rok. Viem, že v piatok to bude pre moje telo trochu šok.“