logo F1online.sk

Vettel s Leclercom si prvú bahrajnskú zákrutu vyjasnili

Charles Leclerc a Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala3. 12. 2020

Prvá bahrajnská zákruta priniesla aj krátky duel Sebastiana Vettela a Charlesa Leclerca. Monačan sa v nej pomerne odvážne pokúsil predbehnúť svojho tímového kolegu, čo mu aj vyšlo, no Nemca to poriadne napálilo. Cez týždeň si však už všetko vyjasnili a mierové obdobie v Scuderii pokračuje.

Sebastian Vettel sa po incidente vo vysielačke sťažoval na to, že sa Leclerc natlačil na vnútornú stranu zákruty “ako keby som tam ani nebol”. Ráno na brífingu sa vraj pritom bavili o tom, že si majú nechať miesto. “Možno sme sa mali radšej zraziť, možno by to bola lepšia možnosť,” vyhlásil Vettel rezignovane.

“Porozprávali sme sa o tom,” povedal v stredu dravý Charles Leclerc. “Z mojej strany môžem povedať len jedno, určite to bolo veľmi tesné, ale na druhej strane to nebolo ako v Štajersku. Nevopchal som sa nikam, kde by nebolo miesto.”

“Tentoraz som sa pokúsil ísť ďalej, aby ma uvidel. Bolo tam málo priestoru, ale išiel som tam a ubezpečil sa, že ma zbadá. Môžete tvrdiť, že tam azda nebolo dostatok miesta pre obe naše autá, vzhľadom na to, že sme v rovnakom tíme, ale to je tak všetko,” zhodnotil majiteľ minuloročnej bahrajnskej pole position.

Emócie ochladli aj v prípade Sebastiana Vettela, ktorý nechce incident príliš nafukovať. Predsa len nás čakajú posledné dva súťažné víkendy, a po nich bude vlastne jedno, čo sa v Bahrajne udialo. Vettel sa už aj tak určite teší na budúcnosť a jeho pôsobenie v Aston Martine.

“Nemusíme z toho robiť takú drámu,” skonštatoval Vettel. “Bolo to tesné. Ak máte v prvej zákrute tri autá vedľa seba, tak to občas zafunguje, ale väčšinu času to nevyjde. Prebrali sme to a teraz môžeme ísť ďalej. O nič nejde.”

Tento víkend nás čaká bahrajnská vonkajšia konfigurácia, od ktorej sa očakáva ešte väčší prepad Scuderie ako na tej štandardnej. Je totižto posiata takmer výlučne len rovinkami, a tie tohtoročné Ferrari veľmi neobľubuje. Laurent Mekies si ale nemyslí, že by nedostatok konských síl bol najväčším problémom.

“Vôbec si nemyslím, že by za to všetko mohla pohonná jednotka,” uviedol Mekies, športový riaditeľ Ferrari. “Je pravda, že v porovnaní s poslednými tromi alebo štyrmi pretekmi sme niečo v strede poľa stratili. Ak tu však prídete o drobnú výhodu, stačí to na to, aby ste sa prehupli z jedného extrému do druhého.”

“Z tejto perspektívy je to veľmi bolestivé. Jazdíme však v úplne iných podmienkach, než akým sme čelili na posledných troch alebo štyroch európskych pretekoch, kde bolo chladnejšie a vlhkejšie počasie. Dúfame, že existuje spôsob, ako toho z nášho balíka dostať viac, než čo sa nám podarilo posledný víkend. O to sa budeme snažiť tento týždeň,” uzavrel Mekies.