logo F1online.skF1online.sk

Podľa Russella mal dostať trest aj Verstappen, za hranicu zachádza aj podľa Leclerca

Max Verstappen a Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 16:40

V priebehu sezóny sa nám na trati raz za čas vyskytnú situácie, o ktorých sa hovorí ešte dlho po pretekoch. Spomínate si napríklad, ako dostal Sebastian Vettel trest na Veľkej cene Kanady v roku 2019? O tom sa hovorilo ešte veľmi dlho. Zdá sa, že podobné to bude aj v prípade súboja Landa Norrisa s Maxom Verstappenom v Austine.

Len máločo novinárov v Mexiku viac zaujímalo ako dohra po incidente v Texase. Vieme, ako to vyzeralo, aj ako to skončilo. Otázka je, či z toho komisári veľkej ceny vyvodili správny záver. Nejde ani tak o Norrisovo predbiehanie mimo trate – to vyzeralo pomerne jednoznačne –, ale urobil Max Verstappen pri súboji všetko korektne?

Možno si z tohto incidentu odnesieme poučenie, čo je férová obrana. Je jasné, že holandský pretekár sa pri súbojoch tlačí až na úplnú hranicu dovoleného. Naozaj však môžeme povedať, že ju neprekročil? „Práve preto je pretekanie s Maxom také vzrušujúce a práve preto mám tak rád súboje s ním,“ vyhlásil pilot Ferrari Charles Leclerc.

„Viete, že vám nikdy nenechá žiadne miesto a vždy bude balansovať na hrane dovoleného. S Maxom sa vždy pohybujete na hraniciach pravidiel a niekedy aj za nimi. Práve tieto súboje robia Formulu 1 takou vzrušujúcou,“ vyhlásil Monačan.

Ten sa však nezahral na komisára a nepovedal, aký ortieľ by na ich mieste vyslovil on. Tomu sa už nevyhol George Russell. Ten povedal, že trest pre Landa Norrisa bol spravodlivý, ale jedným dychom dodal, že ani počínanie Verstappena nebolo v súlade s „kostolným poriadkom“.

„Pri pohľade na Landovu penalizáciu si myslím, že pravdepodobne bola správna, ale Max asi tiež mal dostať trest, keďže vyšiel mimo trate,“ skonštatoval Russell. „Podľa mňa je však problém zakorenený v okruhoch, ktoré vám umožňujú široký výjazd.“

„Keď sa pozriete na vlaňajšie preteky v Rakúsku, mali sme stovky porušení traťových limitov. V tomto roku tam umiestnili štrk a nemali sme žiadne problémy. Keď dáte štrk aj do tej zákruty v Austine, Lando nebude predbiehať mimo trate a Max nebude brzdiť tak neskoro. Myslím si teda, že musíme riešiť koreň problému,“ odkázal Russell.

Súvisiace články

Diskusia