logo F1online.skF1online.sk

Albona čaká novinka. Cez víkend chce vyskúšať Colapintove nastavenia

Alex Albon a Franco Colapinto
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala25. 10. 2024

Alexovi Albonovi sa už veľmi dlho nestalo, že by musel skúmať dáta tímového kolegu. Spravidla to bol on, kto pomáhal Nicholasovi Latifimu a Loganovi Sargeantovi. Popri Francovi Colapintovi však musí aj on zabrať a dokonca je pripravený spraviť krok, na ktorý nie je zvyknutý. V Mexiku chce vyskúšať, či nastavenia druhej strany garáže pomôžu odstrániť jeho problémy v kokpite.

Franco Colapinto je svojmu tímovému kolegovi v kvalifikáciách veľmi blízko. V Monze na Albona stratil 0,519 sekundy, keďže na výjazde zo zákruty Lesmo 2 spravil chybu, ale odvtedy predvádza vynikajúce výkony. V Azerbajdžane bol o 0,329 sekundy rýchlejší. V Singapure a Austine interný súboj prehral, ale len o 0,007 a 0,011 sekundy. Nuž a šprintovú kvalifikáciu v Austine (v SQ1) vyhral o viac ako štyri desatiny, ale v nej Albon zvládol odjazdiť len jeden pokus, kým nehavaroval.

V pretekoch zas vybojoval päť bodov oproti Albonovým ôsmim. Williams určite teší takáto vyrovnanosť jeho jazdcov, no skúsenejší pilot z dvojice po rokoch internej dominancie nemôže skákať od radosti, že prvýkrát od jeho súboja s Verstappenom nie je jasne prvý.

Alex Albon naznačuje, že jeho strana garáže má viac problémov nájsť ideálne nastavenia s balíkom, ktorý Williams predstavil po letnej pauze. “Určite sa zmenil balans s týmito novými vylepšeniami, ktoré sme nasadili na auto. Ešte sme im celkom neporozumeli.”

“Vidíme to na dátach. Vidíme, kde to je. Snažíme sa len vysporiadať s tým, čo sa deje. Toto bude prvý víkend, keď sa trochu prikloním k druhej strane garáže. Budeme skúmať, či nám to pomôže napraviť niektoré problémy z posledného obdobia,” prezradil thajsko-britský jazdec, ktorého trápia najmä pomalé zákruty.

Okruh bratov Rodríguezovcov je vhodný na riešenie takýchto slabín. “Myslím si, že v Mexiku bude pre nás ozaj dôležité to urobiť správne, pretože papierovo sa trápime na úsekoch, ktoré sú s ohľadom na zákruty veľmi špecifické. V Mexiku je takých zákrut veľa, týka sa to pomalých zatáčiek.”

Albon takisto pripustil, že po predstavení posledného veľkého balíka sa trápi s blokovaním predných kolies pri brzdení. Zároveň však priznal, že je “fajn” mať silnejšieho tímového kolegu, ktorého dáta môže skúmať a sám sa zlepšiť. Keby bol v tíme stále Sargeant, zrejme by si s tým musel poradiť sám.

“Je to fajn. Cez víkend u nás bežal aj simulátor. V priebehu posledných dní sme sa snažili pozrieť na rozdiely,” dodáva Albon. “Ale toto ma posúva vyššie, každého to posúva na vyšší level. Zbierame body, aj keď mám nanič víkend, čo je pozitívne.”

Nechce však počuť o tom, že by bol tlak zo strany Argentínčana niečím novým. “Nie. Ak sa vrátite pár rokov dozadu, môžete ho vidieť. Vo Williamse, okej, ale vždy to bolo tak [že som bol pod tlakom]. Tak pretekáte, a to už od deviatich rokov. Je to v poriadku.”

Súvisiace články

Diskusia