Colapinto opäť hviezdil, no hnevá sa na seba: V Q3 som žiadal o to isté ako v Baku
Franco Colapinto sa zlepšuje každým kolom, ktoré odjazdí vo Formule 1. V tretej časti kvalifikácie, do ktorej sa dostal ako jediný Williams, však pochopil, že cesta k formulovej dokonalosti je poriadne dlhá a dláždená chybami. Po zisku desiateho miesta si spytoval svedomie za zmenu v nastaveniach a príprave kola, o čo požiadal svojich inžinierov.
Priaznivci argentínskeho pretekára mali dôvod na radosť už po prvej časti šprintovej kvalifikácie. Colapinto z nej pohodlne postúpil ďalej a bol pritom jasne rýchlejší ako skúsený Alex Albon. Vo všetkých troch sektoroch zajazdil lepší čas ako druhá strana garáže a bez problémov postúpil nielen do SQ2, ale dokonca aj do elitnej desiatky.
Franco Colapinto však nebol spokojný. V tretej časti totiž urobil chybu a svoj prvý pokus musel ukončiť v dvanástej zákrute po výlete mimo trať. “Som trochu nahnevaný, pretože sme na tom boli dobre. Zdalo sa, že by sme mali dokázať zabojovať s autami okolo nás.”
“Vo svojom kole som spravil chybu v prvej zákrute,” rozoberal piatkové jazdy. “Auto sa mi tam šmýkalo, šmýkalo sa aj v siedmej zákrute. Snažil som sa ten čas získať späť, no nevyšlo to. Nemal som čisté kolo, čo ma mrzí. Podľa mňa som mal skončiť v najlepšej osmičke, kde sme boli v SQ2.”
Colapinto v druhej časti jazdil na rovnakej úrovni ako Haasy, ktoré sa nakoniec umiestnili pred ním. Zrejme by sa mu podarilo skončiť pri nich aj v závere, keby sa ako nováčik nesnažil hlavou preraziť múr. Teraz si len búcha hlavu o stenu.
“Dosť som na to tlačil a tieto autá majú veľa prítlaku. Hovorí sa, že čím rýchlejšie idete, tým viac priľnavosti budete mať. Skúsil som preveriť túto teóriu, no nefungovala,” zažartoval Colapinto. “Ale nie, bola to dobrá kvalifikácia, len som na seba nahnevaný. Spravil som v tom výjazde jednu zmenu, ktorú som nemal urobiť. Presne rovnaké to bolo v Baku. Nefungovalo to v Baku a vyzerá to tak, že som sa z toho nepoučil. V Q3 som o to tím opäť požiadal. Opäť to nevyšlo. Musím sa z toho poučiť, dostať to pod kontrolu a pochopiť limit pneumatík.”
Keby dnes bola na programe veľká cena a nie šprint, Colapinto by mal priebežne na konte jeden bod. Aby zabodoval v šprinte, bude však musieť aspoň dve autá predbehnúť; za sebou pritom bude mať Péreza aj Piastriho.
“Je to frustrujúce, ale v sobotu sú na stole body. Nie je ich veľa, ale nie sme od nich ďaleko. Vzhľadom na to, že sme mali na prípravu a naučenie sa okruhu len jednu hodinu, sme spravili dobrý pokrok, ale podľa mňa sme mali na viac,” doplnil.
Alexovi Albonovi piatok nevyšiel. Reportéri sa ho teda hneď spýtali, či mal problémy s ovládaním monopostu a jeho správaním. Thajsko-britský pretekár sa nechcel na nič vyhovárať. “Nie, bola to moja chyba. Prešiel som cez vnútorný obrubník. V kvalifikácii sme mali o čosi tuhšie nastavené auto v porovnaní s tréningom, takže som sa mal vyhnúť tomu obrubníku. V tréningu to ešte bolo v pohode, ale v kvalifikácii sme na to mali príliš tuhé auto.”