logo F1online.skF1online.sk

Leclerc o svojej šanci na titul: Budem bojovať do poslednej chvíle

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala18. 10. 2024

Spomedzi top tímov je Sergio Pérez jediným jazdcom, ktorý už ani matematicky nemôže získať tohtoročný majstrovský titul. Okrem Maxa Verstappena má najväčšiu šancu Lando Norris, ale možno by sme ešte nemali odpisovať ani Charlesa Leclerca. Monačan je odhodlaný bojovať až do posledných síl.

Pred nami je šesť veľkých cien a tri šprinty. Pilot-perfekcionista tak môže do konca sezóny získať ešte 180 majstrovských bodov. Lando Norris v tejto chvíli stráca na Maxa Verstappena 52 a Charles Leclerc už 86 bodov. Aj Norris bude potrebovať menší zázrak, aby titul získal, no v Leclercovom prípade to platí dvojnásobne.

Vo štvrtok tak Charles Leclerc dostal otázku, či sa počas zostávajúcich dvoch mesiacov ešte bude koncentrovať na majstrovský boj, alebo už upiera zrak na sezónu 2025. “Myslím si, že to bude kombinácia týchto dvoch vecí. Samozrejme, plne sa koncentrujeme na monopost pre rok 2024, ale na druhej strane z pozície pilota musíte pamätať na to, že čokoľvek na auto nasadíte teraz, robíte to aj s výhľadom na rok 2025.”

“Všetko, čo ste sa doteraz naučili a všetky nové komponenty, ktoré ešte prídu pred koncom sezóny — ak nejaké prídu! — korešpondujú so smerom, ktorý je podľa nás správny. Je to smer, ktorým sa vyberieme v roku 2025,” rozhovoril sa víťaz dvoch tohtoročných pretekov. “Plne však upierame zrak na sezónu 2024.”

Na margo svojich matematických šancí na titul uviedol, že sa nevzdá, kým bude žiť čo i len najmenšia nádej. “Budem oň bojovať až do úplného konca. Nech už je v hre ktorákoľvek priečka, z pozície jazdca musíte spraviť maximum — nech už je to piate, štvrté, alebo aj prvé miesto — aj keď to piate, štvrté, tretie a druhé nie sú také vzrušujúce,” rozosmial sa monacký rodák.

Skutočný pretekár, ktorý má šancu vyhrať, musí k veľkým cenám pristupovať s jediným cieľom. “Ja chcem tú prvú priečku a takéto nastavenie si udržím vo zvyšku sezóny. Pokúsim sa vyhrať čo najviac pretekov a potom uvidíme, ako sa to vyvinie v šampionáte.”

Aj keď boj o jazdecký titul je medzi fanúšikmi oveľa populárnejší a prestížnejší, v tomto roku to viac vrie v Pohári konštruktérov. V ňom sú rozostupy menšie — Ferrari stráca na McLaren len 75 bodov — a potenciálne zisky sú priam obrovské. Zostávajúcich šesť veľkých cien tímom ponúka ešte 309 bodov.

“V jazdeckom šampionáte by sme potrebovali veľký kus šťastia,” uznáva Leclerc, podľa ktorého je o čosi reálnejší boj o konštruktérov, no rozhodne nie ľahký. “V poslednom čase sa McLaren v konštruktéroch dosť vzďaľuje, ale nikdy nehovor nikdy. Pôjdeme naplno až do konca.”

Ak Ferrari pristane na zemi a začne uvažovať triezvo, maximom môže byť zrejme pár pretekových triumfov. Austin by mal naznačiť, ako sa bude Scuderii dariť aj na ďalších podujatiach. “Myslím si, že Monza, Baku a Singapur sú veľmi špecifické okruhy, takže je ťažké spraviť nejaké závery v súvislosti s vylepšeniami, ktoré sme predstavili na posledných pár pretekoch.”

“Toto je podľa mňa prvý skutočný test posledného balíka, aby sme pochopili, aký krok vpred sme vlastne spravili a do akej miery sa uberáme správnym smerom. Tento víkend bude skúškou a ja dúfam, že dopadne dobre,” nádejá sa Leclerc.

Súvisiace články

Diskusia