logo F1online.skF1online.sk

Šéf Audi sľubuje, že jeho tím neskončí ako Alpine: Máme dlhodobý záväzok

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 22:37

Po veľkom nadšení a vlne obnoveného záujmu zo strany automobiliek sa do Formuly 1 vracia starý problém. Nová generácia pohonných jednotiek čelila spočiatku veľkému záujmu a keď svoj vstup do Formuly 1 potvrdilo Audi, zdalo sa, že predchádzajúci nezáujem je definitívne zažehnaný. V posledných týždňoch sa však predsa len objavili nové trhliny.

Továrenský tím Renaultu na konci sezóny 2025 opustí najvyššiu motoristickú triedu. Aj keď Alpine bude pokračovať a podľa prezidenta skupiny nie je tím na predaj, od roku 2026 bude používať zákaznícke motory. Formula 1 tým stratí jednu zo svojich automobiliek.

Zostanú Mercedes, Ferrari, Honda, Red Bull Powertrains/Ford a Audi. V porovnaní s rokom 2014 je to stále o dve viac, ale odchod Renaultu vyvoláva nové pochybnosti. Napríklad projekt Audi sprevádzajú obrovské otázniky a z tábora nemeckej automobilky sa neozývajú povzbudivé správy. Jej šéf Gernot Döllner však rázne odmieta akékoľvek špekulácie.

„Nie, o ukončení motorového programu sme nediskutovali,“ vyhlásil boss nemeckej automobilky. „Audi má voči Formule 1 dlhodobý záväzok. Začiatkom tohto roka sa dozorné rady koncernu Volkswagen a Audi rozhodli, že prevezmeme plnú kontrolu nad podielmi Sauberu. Od 1. januára budeme stopercentným vlastníkom tímu.“

„Dôjde k tomu v roku 2025 a ja som už teraz predsedom predstavenstva spoločností Sauber aj Sauber Motorsport. To znamená, že ja osobne sa intenzívnejšie zapojím do projektu vo Formule 1,“ dodal rozhodne Döllner.

Ten má pod sebou Mattiu Binotta ako nového hlavného technického riaditeľa a prevádzkového riaditeľa celého projektu. V roku 2025 sa k nemu pripojí aj nový šéf stajne Jonathan Wheatley. Audi sa tak chváli, že má jednoduchšiu a priamočiarejšiu štruktúru, ktorá zabráni nechcenému korporátnemu usporiadaniu pretekárskeho tímu.

„Na konci júla sme zaviedli manažérsku štruktúru s jasnými právomocami. Som veľmi rád, že sme pre náš projekt vo Formule 1 našli skvelých manažérov s Mattiom Binottom a Jonathanom Wheatleym. Máme dvojité vedenie s jedným človekom, ktorý sa postará o riadenie firmy spolu s vývojom monopostu; a druhým, ktorý má na starosti fungovanie na trati a bude pôsobiť ako hovorca celého tímu. Veríme, že sme vďaka tomu našli perfektné riešenie pre našu budúcu prevádzku,“ vyhlásil Döllner.

„Je to veľká úloha a pre Audi zároveň jedna z najdôležitejších, pretože naša vlastná pohonná jednotka je kľúčovým aspektom celého projektu. Nechceme vyhrať len s najlepším šasi, ale stať sa plnohodnotným továrenským tímom s vlastným podvozkom aj pohonnou jednotkou,“ pokračoval odhodlane šéf Audi.

„Vieme, že je to veľká úloha a veľká investícia, ale podľa mňa máme dobrých ľudí. Máme všetko potrebné a plnú podporu, aby sme si počínali dobre. Bude na nás, aby sme si zaslúžili dôveru vedenia,“ dodal Döllner.

Súvisiace články

Diskusia