logo F1online.skF1online.sk

Wolff vysvetlil, prečo ochladol záujem Mercedesu o Neweyho

Adrian Newey
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 03:25

Meno Adriana Neweyho bolo v uplynulých mesiacoch spájané s mnohými tímami vrátane Mercedesu. Časom sa však ukázalo, že strieborné šípy nemali o konštruktérsku legendu taký veľký záujem, aký mali niektorí jeho súperi. Prečo sa Mercedes nezapojil do bitky o najúspešnejšieho inžiniera F1?

Po oznámení odchodu z Red Bullu sa viacero tímov mohlo pokúsiť angažovať Adriana Neweyho. Reálne však na to mohli pomýšľať len skutočne veľké tímy ako Ferrari, Mercedes, McLaren a Aston Martin. Určite aj menšie stajne z hĺbky poľa by mali o Neweyho záujem, ale nedokázali by naplno využiť jeho schopnosti.

Mercedes so svojím špičkovým vybavením, rozpočtom a inžiniermi by z Neweyho skúseností a znalostí určite vedel profitovať. Toto Wolff však prezradil, že na radare strieborných šípov bol len krátko. “Myslím si, že každý tím nad tým pouvažoval. Rozprávali sme sa o tom s Jamesom (Allisonom, technickým riaditeľom, pozn. red.), rozoberali sme to a dospeli sme k záveru, že dôverujeme našim dnešným štruktúram a chceme s nimi pokračovať.”

“Na druhej strane však prechovávame k Neweymu veľký rešpekt. V tomto prípade sme to však nechali tak, pretože veríme nášmu tímu,” vysvetlil šéf stajne, pri ktorého slovách si môžeme spomenúť na špekulácie z jari o tom, že James Allison bol pripravený rezignovať z postu technického riaditeľa, aby uvoľnil cestu Neweymu. Mercedes však túto rezignáciu neprijal a jasne deklaroval, že technickému oddeleniu verí aj napriek neúspešným rokom 2022 a 2023.

Wolff tiež prezradil, že Neweymu v jeho novom pôsobisku bude držať palce, aby bola Formula 1 ešte zaujímavejšia. “Myslím si, že Adrianove výsledky vo Formule 1 hovoria samy za seba. Štatistiky ukazujú, že je to skvelý konštruktér, nuž a keď spojí sily s niekým ako Andy Cowell, ktorý podľa mňa patrí k najsilnejším lídrom, akých som kedy stretol, a vyjde im to, tak s týmto balíkom bude treba počítať.”

“To je však dobré. Čím viac tímov bude vpredu v konkurencieschopnej forme, tým lepšie. Ak sa pozriete na preteky z pohľadu fanúšika, sú úchvatné,” nezabúda na fanúšikovský pohľad a to, že posledné veľké ceny museli byť pre verejnosť veľmi atraktívne. “Myslím, že o jazdecký titul teraz bojujú štyria jazdci a McLaren sa ujal vedenia v konštruktéroch. Kto by na niečo také pomyslel pred piatimi mesiacmi?”

“Bolo by teda fantastické, keby sa Aston Martin so svojím skvelým menom stal súčasťou vedúcej skupiny,” uzavrel.

Súvisiace články

Diskusia