logo F1online.skF1online.sk

Colapinto ukázal, že do F1 patrí. Chválil ho Pérez a kritiku stiahol aj Albon

Franco Colapinto pred Carlosom Sainzom po štarte VC Singapuru 2024
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala23. 9. 2024

Franco Colapinto bol ešte pred mesiacom vo svete Formuly 1 neznámym jazdcom. V priebehu troch veľkých cien sa však Williamsu tak odvďačil za dôveru, že po Loganovi Sargeantovi sa v tíme nikomu nebude cnieť. Mladý Argentínčan predviedol ďalší fenomenálny výkon, ktorý síce nebol ozdobený majstrovským bodom, ale nebolo to jeho zlyhaním.

Colapinto už na štarte ukázal, že sa toho vôbec nebojí. Alex Albon a Carlos Sainz sa síce na jeho odvážny manéver sťažovali, no v skutočnosti sa len do bodky držal toho, čo zvykol hovoriť Ayrton Senna, na ktorého sa vraj náramne podobá: “Ak nevyužiješ priestor, ktorý sa ti ponúka, tak už nie si pretekár.”

“Odštartoval som najlepšie, ako som mohol. Bola tam celkom pekná medzera, tak som šiel na to a ono to vyšlo,” okomentoval prvé sekundy veľkej ceny Franco Colapinto. “Štart je tu veľmi dôležitý. Je fajn vychádzať z tretej zákruty pred pár autami. Ocitli sme sa v oveľa lepšej pozícii pred ďalšou fázou pretekov.”

Alex Albon sa vo vysielačke spytoval, čo to Colapinto na štarte vyvádzal. Keď sa však po pretekoch zamyslel nad tým, čo sa udialo, uvedomil si, že by bolo vhodné ubrať zo svojej kritiky. “Neviem, ako to vyzeralo zvonku, ale asi len jednoducho nikto nedokázal zatočiť do zákruty. Všetci sa zhŕkli na kopu a v prvej zákrute v podstate museli ísť rovno. Ja som bol na vonkajšku a doplatil som na to.”

Vo výbehovej zóne prišiel o pár pozícií, no za to nie je zodpovedný Colapinto, ktorý v prvej zákrute nikoho neobmedzil. “Nemám čo kritizovať. Bolo to len trochu nešťastné, že som sa ocitol na tej strane zákruty. Frustrovalo ma to. Celý víkend bol trochu frustrujúci. Mali sme k dispozícii auto, ktoré malo na prvú desiatku, no neskončili sme v nej.”

V prvej desiatke chcel skončiť Colapinto, ktorý za sebou dlho držal Red Bull. “Je veľmi dobrý. Colapinta je ťažké predbehnúť,” vystrúhal mladíkovi poklonu Sergio Pérez, ktorý sa pred neho nedokázal dostať celý prvý stint.

“Checo je šéf, mám ho veľmi rád,” usmieval sa Colapinto, keď sa dozvedel o Pérezovej pochvale. “Ako dieťa som ho sledoval doma v Argentíne ešte skôr, než som prišiel pretekať do Európy. Vstával som skoro ráno, aby som ho videl pretekať. Je veľmi milé, že teraz môžem bojovať a pretekať proti nemu.”

Jeho skalp však tentoraz nezískal. “Bol som v pozícii, aby som skončil na bodoch. Žiaľ, nestalo sa to,” povzdychol si. “Je to trochu frustrujúce. Spravil som maximum, aby som skončil v prvej desiatke a myslím si, že to bolo možné. Udržať Checa za sebou bolo určite možné, na tejto trati sa veľmi ťažko predbieha. Len sme si neubránili našu pozíciu dostatočne dobre.”

Red Bullu vyšiel undercut. Pérez zastavil v 28. kole, Hülkenberg s Colapintom o kolo neskôr. Zatiaľ čo Haasu to s prehľadom stačilo, Williams ťahal za kratší koniec. “Je náročné získať body na okruhu, akým je Singapur. Nie je to okruh, ktorý by nám najviac vyhovoval. Podľa mňa by sme sa mali brániť o čosi lepšie a neopakovať tieto chyby. Tým, že sme zastavili neskoro o jedno kolo, sme prišli o bodovanú pozíciu. Taká je však realita. Vyhrávame aj prehrávame spoločne.”

Zničený Colapinto bol počas pretekov mĺkvy

Vo vysielačke Franca Colapinta sa pravidelne ozýval jeho inžinier, ale z kokpitu prišla reakcia len sporadicky. Ťažké preteky zanechali na mladíkovi stopu. “Prepáč mi, že som toho veľa nevravel. Nie, že by som nechcel, len som potreboval šetriť energiu,” ospravedlnil sa inžinierovi po šachovnicovej vlajke.

Keď vyliezol z kokpitu a FIA ho odvážila, do opatery si ho vzal tím. Podľa šéfa tímu Jamesa Vowlesa bol dehydrovaný a mal veľké bolesti brucha. “Bolí ma brucho z nápoja v aute. Bolo veľmi horúco. Keď sa dal dokopy cukor s horúcim nápojom, pre telo to bol veľmi čudný koktejl.”

Colapinto počas svojho premiérového víkendu v Monze prezradil, že si musí zvyknúť na nápoj v kokpite. Piť počas jazdy mu prišlo neprirodzené, keďže v juniorských šampionátoch sa jazdí bez vody. Zdá sa, že vo Williamse ešte budú musieť doladiť zloženie nápoja.

A chvíľu potrvá, aj kým si zvykne na horúčavu. Netušíme, čo nás čaká v Katare. “V piatok som si na to trochu zvykol a po skončení pretekov som v aute čakal o čosi dlhšie. Boli to veľmi ťažké preteky bez safety caru. Tlačil som celý čas, takže vo mne nič nezostalo. Boli to jedny z najťažších pretekov v roku a podarilo sa mi ich dokončiť. Som unavený, ale dokončil som ich,” odkázal pyšne.

Súvisiace články

Diskusia