Leclerc nechápe, ako stratil celý náskok: Undercut tu nemal fungovať
Ferrari zaskočilo McLaren v Monze a McLaren zaskočil Ferrari v Baku. Okrem prekvapujúceho manévra Oscara Piastriho na Charlesa Leclerca sa na porážke červeného tímu podpísali aj ďalšie faktory. Jedným z nich bolo väčšie zadné krídlo Ferrari, ale tiež rýchla strata pomerne komfortného náskoku v priebehu zastávok v boxoch.
Charles Leclerc pôsobil v prvom stinte priam nedostihnuteľne. Oscarovi Piastrimu sa na pár kôl podarilo udržať v DRS za Ferrari, ale Monačanovi sa podarilo odpútať a postupne navyšoval svoj náskok. Pred príchodom pilota McLarenu do boxov sa rozdiel medzi prvým a druhým pilotom blížil k šiestim sekundám.
Leclerc sa však na trať vrátil len o niečo vyše sekundu pred Piastrim a o pár kôl neskôr ho Austrálčan predbehol v brzdení do prvej zákruty. V prvom stinte to vyzeralo na komfortné víťazstvo pre monackého pretekára, ale jeho preteky sa nakoniec zmenili na tuhý a neúspešný boj.
„Myslím si, že dnes sme prehrali pre dve chyby v úsudku,“ povedal Leclerc na oficiálnej tlačovej konferencii po skončení pretekov. „Samozrejme, tá prvá – rozhodnutie nebrániť sa pred Oscarom – ide na môj vrub. Vzhľadom na rozdielnu konfiguráciu našich zadných krídel som ho potom nedokázal predbehnúť.“
„Druhou chybou v úsudku je strata pri prvej zastávke v boxoch. Mysleli sme si, že undercut tu bude fungovať len veľmi ťažko pre extrémne náročné zahrievanie tvrdých pneumatík. Zatiaľ na to nemám vysvetlenie, keďže som nemal možnosť si prejsť detaily. Musíme sa však pozrieť, ako náskok mohol spadnúť zo šiestich sekúnd na jeden a pol sekundy. Rozhodne sme to nečakali,“ priznal Leclerc.
„Je to veľký rozdiel. Dokonca aj na tratiach, kde je undercut veľmi efektívny, predstavuje rozdiel prinajlepšom štyri alebo štyri a pol sekundy. Neviem, kde a ako sme stratili toľko času. Myslím si však, že s takým rozdielom bude vysvetlenie jednoduché. Rýchlo zistíme, či boli oveľa lepší pri zahrievaní tvrdých pneumatík, alebo sme ten čas stratili niekde inde,“ dodal monacký pretekár.
Strata pozície na trati bola pre Charlesa kľúčová. Aj keď podľa vlastných slov nespanikáril a veril, že preteky mu nakoniec prídu naproti, aj v tomto prípade a prepočítal. Ferrari nasadilo v Baku o niečo väčšie zadné krídlo a vďaka tomu sa Leclerc dokázal udržať v prostrednom sektore – možno mu to pomohlo aj pri manažovaní pneumatík –, ale na rovinkách to bola nevýhoda.
„Konfigurácie oboch monopostov sa líšili. Oni mali menej prítlaku, my viac, vďaka čomu sme boli dosť rýchli pod hradbami, ale oni lietali na rovinkách. Na tom som asi stratil preteky a neodhadol som správne rozdiel medzi naším a ich autom,“ priznal Leclerc.
Stačilo málo a preteky mohli skončiť inak. Možno o niečo agresívnejšia obrana, možno o niečo lepšia stratégia, ale v tejto chvíli sa to už ľahko hovorí. „Keby som mohol niečo zmeniť, tak by som zastavil o kolo skôr, to je všetko. Radšej by som udržal náskok na Oscara na rovnakej úrovni a nečelil tlaku pri zahrievaní pneumatík, keďže niečomu takému sa chcete vždy vyhnúť,“ povedal Leclerc.
„Po pretekoch je však vždy ľahké povedať, čo by ste zmenili. Oscar a McLaren dnes odviedli lepšiu prácu než ja a Ferrari. Zaslúžia si toto víťazstvo,“ dodal športovo Charles.