logo F1online.sk

Pirelli je spokojné: Nevidíme dôvod nové gumy nenasadiť

Mario Isola
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala28. 11. 2020

Po piatku a spŕške negatívnych reakcií by sa zdalo, že v Pirelli nebudú dobre spávať. Mario Isola to však vidí inak, podľa neho bola misia, ktorej cieľom bolo skonštruovanie nových pneumatík, úspešná. Vraj nevidí žiaden dôvod na to, aby sa v budúcom roku neprešlo na nové zmesi.

Lewis Hamilton i Sebastian Vettel by najradšej zostali pri tých tohtoročných a pridali sa k nim aj ďalší piloti. Na pneumatikách, ktoré majú byť odolnejšie, sa totiž necítili dobre.

“O predstavení novej zmesi sme diskutovali spolu s tímami a FIA. Vysvetlili sme im dôvody a zo strany FIA sme dostali homologizáciu,” vysvetľuje šéf Pirelli Mario Isola na tlačovke. “Rozhodli sme chopiť sa tejto príležitosti a dať tímom nové špecifikácie, aby sme pozbierali dáta a nejaké užitočné informácie o tých gumách.”

Tieto dáta vraj vyzerajú sľubne, aj keď jazdci lamentujú. “Nediskutujeme o možnosti návratu k súčasným pneumatikám. A ak mám byť úprimný, ani sa k súčasným gumám nechceme vrátiť. Splnili sme si svoju úlohu, vyrobili sme pneumatiku, ktorá je odolnejšia. To bol náš hlavný cieľ.”

“Preto si nemyslím, že by sme mali dôvod na návrat. Vždy sa bude o tom diskutovať, zakaždým, keď sme predstavili niečo nové, niektorí ľudia s tým neboli spokojní. Vo Formule 1 je akýsi prirodzený odpor ku zmenám, je to toho súčasťou. Ja si myslím, že teraz máme na stole špecifikácie, ktoré predstavujú zlepšenie. Nemáme dôvod ich v budúcom roku nepredstaviť,” odkázal Isola.

Väčšina jazdcov s presvedčením konštatovala, že nové pneumatiky sú pomalšie ako tie súčasné. Lewis Hamilton napríklad hovoril o celej sekunde. Isola na margo tohto podotýka, že v piatok nebolo cieľom vyextrahovať z gúm všetok výkon, so súčasnými autami to bez zmien ani nejde.

“Ja im rozumiem. Jazdili na autách, ktoré sú už dva roky optimalizované na súčasné pneumatiky,” vysvetľuje Isola. “Majú v nich teda dôveru, vedia, ako ich pripraviť a dokážu s nimi nastaviť auto. Zakaždým, keď predstavíme nové gumy, príde aj kritika. Zmení sa totiž balans. V piatok sa v prvom rade koncentrovali na zbieranie dát, nie na výkon. Pilot však cíti výkon, nie tie ostatné veci.”

“To ráno bolo dôležité, aby tímy pozbierali aerodynamické dáta. Pár tímov sme videli so senzormi, pretože sa zmenil profil predných pneumatík. Profil zadných sme nemenili, aby sme sa vyhli úpravám v dizajne podlahy, ale predný profil je iný. A určite si to pýta nejaké úpravy. Autá musia prispôsobiť novému produktu,” zdôraznil taliansky inžinier.