Helmut Marko: Aston Martin má všetko potrebné, aby Maxa zlákal
Lawrencovi Strollovi sa v utorok podarilo do svojho majstrovského obrazu vložiť ďalší veľký kúsok skladačky, ktorým je Adrian Newey. Ešte však nie je posledný. Formuloví novinári už avizujú, že kanadský miliardár má na muške aj Maxa Verstappena, pričom to nemusí byť len zbožné želanie. Helmut Marko uznáva, že Aston Martin má veľmi atraktívny projekt.
Ak bude mať Max Verstappen motiváciu a možnosť opustiť Red Bull, bude ho čakať náročné rozhodovanie. Do tímu by ho chcel Toto Wolff, ktorého motorové oddelenie sľubuje veľké zisky v roku 2026, ale záujem netají ani Aston Martin. “Dvere má vždy otvorené, ale to asi platí o každom tíme,” vyhlásil šéf tímu Mike Krack vo štvrtok.
Fernando Alonso už nie je najmladší a je otázne, dokedy to ešte vo Formule 1 zvládne ťahať. Keby sa však Aston Martinu podarilo získať do služieb Maxa Verstappena ešte pred ukončením jeho kariéry, mohli by sme sa dočkať zostavy snov: Fernando Alonso a Max Verstappen. A čo s Lancom Strollom? Talianske médiá už vysvetľujú, že syn majiteľa stajne by mal zamieriť do WEC, kde bude Aston Martin od nasledujúceho roka pretekať s Valkyrie.
Medzičasom sa v Silverstone investujú desiatky až stovky miliónov eur. Športový poradca Red Bullu Helmut Marko preto nevylučuje možnosť, že sa tým Strollovi podarí zabezpečiť si služby Maxa Verstappena. “Max preteká tam, kde môže vyhrať,” hovorí pre Kleine Zeitung. “Aston Martin má najmodernejšiu továreň, veterný tunel bude v prevádzke od budúceho roka a k tomu sa pridajú aj pohonné jednotky Hondy. Všetko do seba zapadá.”
Okrem toho Aston získal veľkú posilu. “Ak sa tiež pozriete do histórie, všetko je jasné: Nech Newey šiel kamkoľvek, vždy nasledoval vzostupný trend. Neviem, prečo by to v Aston Martine malo vyzerať inak.”
Tím F1 sa však nedá celkom pretvoriť z jedného dňa na druhý. Verstappen si bude musieť prerátať, kde má vyššie šance. “Uvedomuje si, že vyhrávať tituly môže aj s nami, ak sa dokážeme dostať cez tohtoročný šampionát. To je absolútna nevyhnutnosť.”
“Adrian Newey nemôže začať pracovať pred 1. marcom 2025, čo je už pomerne neskoro. Celý Aston Martin si na seba najskôr bude musieť zvyknúť,” podotkol Marko.