Leclercov nedeľný zázrak v Monze: Vyhrali sme aj bez najlepšieho auta
Ak sa z Monzy ešte nestalo pútnické miesto, po dnešku ním rozhodne bude. Tisícky tifosi videli v chráme rýchlosti hotový zázrak. Charlesovi Leclercovi sa podarilo vybojovať jedinečné víťazstvo aj napriek tomu, že papierové predpoklady Scuderii nedávali veľké šance.
Pre Ferrari mala Veľká cena Talianska obrovský význam. Okrem toho, že sú to domáce preteky stajne, Scuderia s napätím očakávala, v akej forme sa ukáže s novým balíčkom. Nakoniec to dopadlo nad všetky očakávania a Leclerc získal druhé najcennejšie víťazstvo v tomto roku. To prvé zaknihoval v Monaku.
V role favorita sa predstavil McLaren, ale Charles Leclerc sa zaskvel vynikajúcou jazdou a boxový múrik zas výbornou stratégiou, na ktorú boli vo Wokingu prikrátki. “Opäť to bolo obrovské prekvapenie. McLaren bol na papieri rýchlejší, ale podarilo sa nám dostať ich pod tlak a dotlačiť ich k tomu, aby spravili strategickú chybu,” povedal víťaz pretekov.
Obrovskú pochvalu si zaslúži celý tím od inžinierov v továrni po mechanikov, ale najmä stratégovia. “Tím to zahral veľmi dobre. Celkovo sme odviedli skvelú prácu. Všetko sme spravili perfektne, aj keď si nemyslím, že by sme dnes mali najrýchlejšie auto.”
Nie je umenie vyhrať s najlepším autom, ale poraziť súpera, ktorý má navrch. Ferrari je o to spokojnejšie, že bolo pod obrovským tlakom verejnosti. “Som veľmi šťastný, bol to výnimočný týždeň z pozície pilota Ferrari. Taliansko je také vyčerpávajúce, pretože od pondelka až do nedele máte veľa povinností, venuje sa vám veľká pozornosť a celý tím to dostáva pod tlak. Už v roku 2019 to bolo niečo špeciálne, dnes je to rovnako výnimočné. Cítim sa skvele.”
Leclerc začal veriť vo víťazstvo, keď zastavili oba McLareny
Tímy už v piatok vedeli o tom, že drobenie pneumatík bude predstavovať hrozbu. Lando Norris pred pretekmi vyhlásil, že cíti aj menšiu nervozitu, pretože netuší, ako sa budú správať pneumatiky. Opatrný prístup znamenal dvojzastávkovú stratégiu.
Vo Ferrari si verili, že to zvládnu bez dvoch pitstopov. “Pred pretekmi to bola naša preferovaná voľba. Keď sme však v úvode pretekov zbadali tempo Red Bullu, všetci začali trochu pochybovať. Tvrdá zmes sa začal drobiť, a tak [v tíme] hovorili, že tvrdá zmes možno nebude až taká dobrá a lepšie by boli dve zastávky.”
“Keď som ju však nasadil, mal som celkom dobrý pocit. Chcel som len dostať Landa pod tlak,” pokračoval Leclerc. To sa mu darilo aj na diaľku. Norris spravil chybu a aby v druhej šikane neprebrzdil pneumatiky, vyšiel mimo trať. Pri tomto manévri stratil približne dve sekundy.
Následne prezul. McLaren sa zrejme bál undercutu. “Zastavil predo mnou, a keď bol preč, podarilo sa mi nájsť priľnavosť na prednej náprave. Vedel som, že mi to pomáha udržať pneumatiky pri živote. Potom zastavil Oscar a v tej chvíli sa moje auto výrazne zlepšilo. S autom som dokázal nájsť takú rotáciu, akú som chcel. Od toho momentu som vedel, že víťazstvo je v hre.”
Leclerc nakoniec dostal ešte jednu zaujímavú otázku: Na pohľad sa zdalo, že mu pomohli samotné McLareny, ktoré si skočili do vlasov krátko po štarte. On sa ocitol medzi nimi, a tak to papájoví nemohli rozohrať podľa scenára, ktorý predpovedal George Russell: Druhý pilot mal podľa neho brzdiť pole, aby si ten na čele vypracoval náskok.
Leclerc si myslí, že by zvládol preteky na jeden pitstop a vyhrať, aj keby sa nedostal pred Norrisa. “Myslím si, že áno, pretože by som sa dokázal držať Landa. Nemyslím si, že to malo taký veľký vplyv, pretože v prvom stinte sme jazdili pokope. Neviem však, čo by sa stalo. Našťastie som bol pred ním už v piatej zákrute, čo bolo fajn.”