logo F1online.skF1online.sk

Podlahu sme opakovane premeriavali, no bola príliš široká, prezradil Vowles

James Vowles – boxový múrik Williamsu
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala25. 8. 2024

Keby Logan Sargeant v treťom tréningu nerozbil svoj monopost a keby Alex Albon nebol vylúčený z kvalifikácie, Williams by v Zandvoorte mohol pomýšľať na dvojité body. Rýchlosť na to určite mal. O to viac šéfa tímu Jamesa Vowlesa mrzí, že práve teraz zlyhali merania monopostu.

Vo Williamse mali v piatok dôvod na radosť. Rozsiahly balík vylepšení očividne funguje. Podľa Jamesa Vowlesa priniesol toľko času k dobru, že sa tradičný tím vzdialil ostatným tímom zo stredu poľa a počas pretekových simulácií “mal v istých fázach rovnaké tempo ako Ferrari”.

Zatiaľ však nič z toho nezužitkuje. “Aj keď je to všetko pozitívne, faktom zostáva, že sme boli diskvalifikovaní pre príliš širokú podlahu,” vyhlásil James Vowles vo videu, v ktorom sa prihováral fanúšikom.

Britský tím si do Zandvoortu priniesol niekoľko úplne nových komponentov vrátane podlahy, ktorá sa nezmestila do priestoru vymedzeného pravidlami. Vo Williamse však boli presvedčení, že všetko je v poriadku. “Toto nie je prvýkrát, čo sme boli na skenovaní. Postupujeme podľa všetkých procedúr, ktoré boli stanovené pred niekoľkými rokmi a doteraz sa nestalo, že by sme presiahli tieto rozmery.”

Tímy si pri kontrole svojich monopostov pomáhajú modernou technológiou. “Teraz využívame skenovacie techniky a nie fyzické meranie, pretože tu nejde len o jeden bod, ktorý musíte sledovať. Ide o výšky a šírky naprieč všetkými pomerne komplikovanými krivkami.”

“Pred príchodom [do Zandvoortu] sme viackrát skenovali podlahu a monopost. Skenovanie prebehlo v továrni s podlahou samostatne, s celým autom, nuž a aj tu vo štvrtok. Všetky tieto výsledky sme predložili FIA, čo bola indícia, že naša podlaha vyhovuje pravidlám. Rozhodujúce je však posúdenie FIA, jej merania a jej systémy, čo plne akceptujeme,” pokračoval šéf tímu. “Teraz potrebujeme pochopiť, ako sme sa mohli zmýliť pri našich vlastných meraniach a čo s okamžitým účinkom potrebujeme zmeniť v rámci našich procesov.”

Vowles naznačil, že Alex Albon by v nedeľu mohol jazdiť s novou podlahou. Zrejme bude stačiť, ak okraje podlahy mierne orežú. “Na aute je len jedna oblasť, ktorá nevyhovovala pravidlám, a ľahko sa to dá napraviť. Bez ohľadu na to však platí, že pravidlá sú pravidlá a v tomto zmysle sú čierno-biele.”

“Nemôžeme hodiny vyvíjať vylepšenia, žiadať jazdcov, aby do toho dali všetko a dostali sa na bodované pozície, keď to potom zahodíme tým, že nesplníme pravidlá v každom jednom bode. Nikto za to nenesie zodpovednosť, len my sami. Toto je naše maslo na hlave,” sebakriticky vyhlásil bývalý hlavný stratég Mercedesu.

Vowles verí, že Williams má dostatočne dobré auto, aby si v pretekoch dokázal nájsť cestu štartovým poľom. “Som nadšený z dnešných vyhliadok, pretože auto je stále rýchle. V pretekoch budeme mať príležitosť. Okrem toho nás čaká ďalších deväť pretekov, na ktorých budeme musieť pracovať perfektne, aby sme získavali body a prepracovali sa vyššie v šampionáte.”

Súvisiace články

Diskusia