logo F1online.skF1online.sk

Čou si myslí, že má stále „50-percentnú“ šancu na zotrvanie v F1

Kuan-jü Čou
© LAT Images/Sauber
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 8. 2024

V prvý týždeň letnej prestávky oznámili Carlos Sainz a tím Williams, že spojili svoje sily. Španielsky pretekár trochu zdržiaval pohyby na prestupovom trhu, keďže o jeho služby mali okrem Williamsu záujem aj Audi (Sauber) a Alpine. Tie si teraz musia zvoliť „plán B“, takže sa viacerí čakatelia už čoskoro môžu dozvedieť svoj osud. Patrí medzi nich aj Kuan-jü Čou.

Čínsky pretekár sa radí medzi najväčšie sklamania tohtoročnej sezóny a len málokto predpokladá, že si udrží miesto vo Formule 1. Aj keď vraj ponúka veľký balík peňazí, v dnešnej F1 sa aj chudobnejšie tímy pozerajú skôr na výkonnosť. Je prostým faktom, že Čou vysoko prehráva v boji so svojím tímovým kolegom Valtterim Bottasom.

Veci sa však môžu rýchlo zmeniť. Novým šéfom Sauberu sa stal Mattia Binotto a predpokladá sa, že práve on bude mať rozhodujúci vplyv na výber jazdeckého zloženia. Po svojom predchodcovi Andreasovi Seidlovi „zdedil“ zmluvu s Nicom Hülkenbergom, s čím musí byť spokojný, a teraz k nemu potrebuje nájsť tímového kolegu.

„Smerom do budúcnosti, alebo smerom do budúcej sezóny, je určite lepšie, že ho poznám. Vlastne sa poznáme už niekoľko rokov, keďže som dlho patril do akadémie Ferrari,“ povedal Kuan-jü Čou o novom šéfovi Sauberu v rozhovore pre The Race.

„Chcem zostať vo Formule 1 a chcem tu aj naďalej pretekať. Čo však skutočne budem robiť, či by som sa mohol stať tretím pilotom, tak nad tým som v skutočnosti nepremýšľal. Som nastavený na ponechanie si pretekárskej sedačky. Podľa mňa mám stále päťdesiatpercentnú šancu, alebo možno ešte vyššiu, že sa mi to podarí,“ vyhlásil odhodlane Čou.

Ten má za sebou už dva a pol roka v najvyššej motoristickej triede, čo znamená, že už pozbieral dosť skúseností a dostal dostatok príležitostí, aby vyzval aj tie najväčšie mená. V tejto sezóne však v porovnaní so svojím tímovým kolegom Valtterim Bottasom značne zaostáva. Hneď niekoľkokrát obsadil v kvalifikácii posledné miesto a čísla hovoria samy za seba – Bottas vedie v pretekovom porovnaní 9:5 a v kvalifikačnom dokonca 13:1.

Čou si však nemyslí, že je na tom tak zle. „Povedal by som, že z pohľadu pretekárskeho umenia sme na tom podobne. V mnohých prípadoch som bol v skutočnosti o niečo rýchlejší než on,“ hovorí odvážne čínsky pretekár.

„Niekoľkokrát ma skompromitovala skutočnosť, že som štartoval za ním. Tempo na jedno kolo je s tohtoročným monopostom zrejme moja slabina. Je to pre mňa zložité, pretože auto nevyhovuje môjmu jazdeckému štýlu v kvalifikácii. Musíte s ním jazdiť veľmi hladko,“ vysvetľuje Čou.

„Mám o trochu agresívnejší jazdecký štýl, čo mi v minulosti, a zvlášť s minuloročným autom, dobre poslúžilo a dokázal som to zakaždým poskladať dokopy. V tejto sezóne som sa však veľmi trápil. Môžem povedať len toľko, že tvrdo pracujem a snažím sa prispôsobiť,“ dodal rodák zo Šanghaja.

Ten mal okrem toho ešte jeden problém. Aj keď sa tým Sauber, už čoskoro sa stane továrenskou stajňou Audi, nechce veľmi chváliť, výrobná linka v Hinwile pripravila vylepšenia len pre jedného zo svojich jazdcov a nové diely mal v Maďarsku a Belgicku na aute len Bottas.

„Keď budeme mať v druhej polovici sezóny rovnaké autá, veci mi podľa mňa pôjdu naproti. Ani s Valtteriho jazdeckým štýlom však monopost nie je dostatočne rýchly. Bohužiaľ, taká je realita. Keď k tomu prirátame moje problémy, nabaľuje sa to ako snehová guľa,“ povedal Čou.

Súvisiace články

Diskusia