logo F1online.skF1online.sk

Nikdy nebudem ako Newey, priznáva Waché

Pierre Waché
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 8. 2024

Red Bull v tejto sezóne prišiel o svoju najväčšiu zbraň. Adrian Newey po osemnástich rokoch opúšťa tím, ktorý pomáhal budovať a na ktorého úspechu mal najväčší podiel. Teraz je na jeho žiakoch, aby ďalej niesli vlajku stajne z Milton Keynes a novým zástavníkom sa stal technický riaditeľ Pierre Waché.

Pozrime sa na technický tím pri vývoji monopostu RB18, s ktorým v roku 2022 vstúpil Red Bull do novej éry. Adrian Newey ako hlavný technický riaditeľ, Pierre Waché ako technický riaditeľ, Rob Marshall ako hlavný inžinier, Dan Fallows ako hlavný aerodynamik a Ben Waterhouse ako hlavný traťový inžinier. Z tejto pätice pokračujú dnes v Red Bulle už len Waché a Waterhouse.

Aj to dokazuje, že výmena stráží v Red Bulle je skutočná. Tento tím si naozaj prechádza obmenou a len čas ukáže, ako si s tým poradí. Faktom však je, že zaplniť miesto po Adrianovi Neweym je určite jedna z najnáročnejších úloh vo Formule 1. „Bol viac ako len inšpirácia. On je legenda. Zaslúži si uznanie za svoju prácu. Žije a dýcha pre svoju prácu a vždy chce víťaziť,“ zložil poklonu svojmu bývalému nadriadenému Pierre Waché v rozhovore pre Auto Motor und Sport.

„Naučil som sa od neho, že napriek všetkým tým víťazstvám zostal po technickej stránke nepredpojatý. V jeho veku je takáto otvorenosť k novým myšlienkam pozoruhodná, pretože čím ste starší, tým máte väčšiu tendenciu byť zaslepený voči určitým veciam. Sám sa tak niekedy cítim,“ priznal 49-ročný inžinier.

Aj keď Waché patrí k najuznávanejším a najžiadanejším mužom vo Formule 1 – v snahe udržať si ho s ním Red Bull podpísal predĺženie zmluvy hneď dvakrát –, sám priznáva, že niektoré Neweyho kvality nikdy nebude mať. „Nikdy nedosiahnem to, čo dosiahol on. Nikdy nebudem ako Adrian, pretože si nevyviniem totálnu vášeň ako on,“ priznal Pierre.

Red Bull sa môže vrátiť k starému konceptu

Waché sa nielenže nemôže spoľahnúť na pomoc najväčšieho technického génia v dejinách Formuly 1, ešte preberá zodpovednosť za vývoj Red Bullu v čase, keď sa tím trochu zasekol. Inžinieri neurobili s monopostom RB20 očakávané pokroky a Max Verstappen nevyhral ani jednu z posledných štyroch veľkých cien, čo sa mu, mimochodom, stalo naposledy v roku 2020.

„Zdá sa, že sa nám nepodarilo to, v čo sme dúfali. Museli sme však podstúpiť riziko. Máme najstarší veterný tunel v celom štartovom poli a to sa prejavilo na našej práci na detailoch monopostu. Predpokladali sme, že skôr či neskôr ostatní optimalizujú svoje koncepty a my sme museli urobiť radikálny krok,“ povedal Waché.

„Nebojíme sa riskovať, či už v továrni, na trati alebo pri voľbe stratégie. Taká je mentalita tohto tímu. Zatiaľ neviem povedať, či sme sa rozhodli správne. Dobrý štart do sezóny nám pomohol v šampionáte. Možno na konci roka dospejeme k záveru, že bude lepšie vrátiť sa a rozvíjať náš starý koncept,“ dodal technický riaditeľ Red Bullu.

Súvisiace články

Diskusia