S príchodom Binotta sa reštartujú aj rokovania o novej zmluve, hovorí Bottas
Budúcoročný štartový rošt sa nám pomaly skladá. Carlos Sainz sa rozhodol pre Williams, čo znamená, že Audi a Alpine už nemajú dôvod čakať a môžu oznámiť svoje „plány B“. Oba celky sa usilovali o služby španielskeho pretekára, ale neuspeli, čo znamená, že musia zavolať jazdcom, ktorých mali predrokovaných spolu s ním. Týka sa to aj Valtteriho Bottasa.
Fínsky pretekár bol, podobne ako Sainz, v posledných mesiacoch spájaný s Alpinom, Audi aj Williamsom. Posledný menovaný už má obsadené obe sedačky, takže otvorené zostávajú už len miesta v Alpine, Audi a svoje plány s Danielom Ricciardom a Liamom Lawsonom zatiaľ neoznámil ani Red Bull.
Na svoj ortieľ čakajú Valtteri Bottas, Kuan-jü Čou, Kevin Magnussen, Mick Schumacher a hŕba nováčikov. Jack Doohan je spájaný s miestom v Alpine, Gabriel Bortoleto sa objavil ako nečakaný kandidát na sedačku v Audi a aj priebežný líder F2 Isack Hadjar by uvítal, keby sa o ňom viac hovorilo, keďže má fantastickú sezónu. Kto nakoniec obsadí posledné tri voľné miesta v strede poľa?
Veľkým favoritom na zisk jedného z nich je aj Valtteri Bottas. Fínsky pretekár pôvodne zamával Sauberu, ale ako sa ukázalo, do Audi sa jazdci nehrnú, a tak sa fínsky pretekár môže dočkať predĺženia zmluvy. „Rokovania sa tak trochu reštartujú, keďže sme predtým komunikovali s Andreasom Seidlom a Oliverom Hoffmannom, kým teraz to má na starosti Mattia Binotto,“ povedal fínsky pretekár novinárom v Belgicku.
„Určite sa tým zmení niekoľko vecí, takže sa potrebujeme porozprávať. Je to trochu zložitá situácia, ale uvidíme,“ dodal Bottas.
Sme zvedaví, do kedy bude nové vedenie Audi čakať so svojím rozhodnutím. V tejto chvíli sa skutočne nemusia ponáhľať. Na trhu zostali prakticky už len jazdci, ktorí sú ochotní čakať, keďže Sauber je ich poslednou šancou na záchranu formulovej kariéry. Binotto je Bottasovým šéfom už dnes, keďže švajčiarsky rodák nastúpil do Sauberu na začiatku augusta.
„Mattia musí zistiť, aké sú slabiny tímu, aké sú jeho silné stránky a aké sú priority v krátkodobom i dlhodobom horizonte. To bude chcieť nejaký čas. Samozrejme, niektoré skutočnosti sú interné, ale vieme, že v porovnaní s veľkými tímami nám stále chýbajú ľudia,“ priznal Bottas.
„Existujú určité oblasti, na ktoré sa potrebujeme sústrediť, nielen v továrni, ale aj pri zlepšovaní výkonnosti monopostu. V súčasnosti na tom nie sme tak, ako by sme chceli. Potrebujeme vylepšenia a potrebujeme sa nastaviť správnym smerom,“ dodal Bottas.
Audi dalo jasne najavo, že o svojej jazdeckej zostave chce rozhodnúť už v tomto roku. V sezóne 2025 dostanú jazdci príležitosť sa zžiť s tímom a v roku 2026 bude mať nová továrenská stajňa potrebnú stabilitu a kontinuitu. Nemci si určite mysleli, že medzi jazdcami bude o ich projekt veľký záujem, ale príšerné výsledky na trati spolu s problémami vo vedení vznikajúceho tímu odradili najväčšie hviezdy. Audi tak bude musieť improvizovať.
„Je celkom zrejmé, že všetky rozhodnutia v poslednom roku alebo dvoch smerovali k sezóne 2026. Viem, že to nebolo ideálne a, bohužiaľ, často som bojoval na chvoste štartového poľa, ale moja práca je vydať zo seba to najlepšie a tlačiť tím dopredu. Viac nemôžem urobiť. Dúfam, že od tejto chvíle sa situácia stabilizuje a získame jasné smerovanie,“ odkázal s nádejou Bottas.