logo F1online.sk

Seidl: Urobili sme krok dopredu, no nemáme tretie ani štvrté najrýchlejšie auto

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl18. 11. 2020

Najväčším ťahákom záveru sezóny bude boj o konečnú tretiu priečku v Pohári konštruktérov. Tri preteky pred koncom môžeme konštatovať, že v hre o pomyselný bronz sú až štyri tímy. McLaren nemá v rukách zlé karty, no šéf tímu Andreas Seidl tvrdí, že čo sa týka rýchlosti, nemá britský tím tretí ani štvrtý najrýchlejší monopost.

Víkend v Turecku sa pre McLaren vyvíjal veľmi zle, napokon bol pre britskú stajňu bodovo tretím najlepším v sezóne. Carlos Sainz a Lando Norris priviezli veľmi cenných 15 bodov. Ak sa pozrieme na to, že štartovali zo 14. a 15. miesta, je to veľmi solídny výsledok. „Pre nás je to skvelý výsledok, vďaka ktorému sme sa udržali v boji v Pohári konštruktérov,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl, ktorý však nesršal prehnaným optimizmom. „V súčasnosti však v tejto bitke určite nemáme tretie a ani štvrté najrýchlejšie auto v štartovom poli.“

McLaren je štvrtý s 5-bodovým mankom na tretí Racing Point, 14-bodovým náskokom na piaty Renault a 19-bodovým na šieste Ferrari. Medzi tretím a šiestym miestom je teda len 24 bodov. V závere sezóny zrejme môže rozhodnúť konzistentnosť, spoľahlivosť, no aj prípadný veľký bodový zásah jedného z tímov. „Videli sme teraz na príklade Ferrari, že stačil jeden dobrý výsledok a bitka sa okamžite rozšírila na štyri tímy. V súčasnosti sú otvorené pozície na treťom až šiestom mieste Pohára konštruktérov,“ vyhlásil Andreas Seidl, ktorý ani v úvode sezóny neodpisoval Ferrari. Ak budú Taliani pokračovať vo vzostupnom trende, pokojne ešte môžu zamiešať karty možno aj v boji o konečné tretie miesto.

„Nie je prekvapením, že tím ako Ferrari sa so všetkými svojimi zdrojmi vrátil počas sezóny späť. Nikdy sme nepodceňovali silu Scuderie. Majú dvoch skvelých jazdcov a výborný tím. Toto je realita,“ hovorí šéf McLarenu. Zostávajúce okruhy by jeho stajni mohli sedieť, pred rokom sa „papájovým“ v Bahrajne darilo veľmi dobre a uvidíme, čo predvedú na vonkajšej a veľmi rýchlej verzii s nízkym prítlakom. Pamätáme si, ako monoposty britskej stajne fungovali pri nízkom prítlaku v Monze, avšak každý okruh a každý pretekársky víkend je iný.

„Koncentrujeme sa na seba, aby sme vyťažili maximum z toho, čo máme k dispozícii. Naše auto je konkurencieschopné, čo oproti minulému roku predstavuje veľký krok vpred. Aj počet získaných bodov je dôkazom nášho progresu. Máme však aj veľmi silných súperov. Veríme, že bitku o tretie miesto môžeme udržať pri živote až do posledných pretekov“ hovorí Andreas Seidl. V celej sezóne 2019 získal McLaren 145 bodov (jazdilo sa 21 pretekov), dnes ich má 149 po 14 pretekoch.

S odstupom času sa zdá, že McLaren mohol v Turecku získať ešte viac bodov. Oranžové monoposty boli vo viacerých fázach pretekov najrýchlejšie na trati a Carlosa Sainza delilo od prípadného pódia len pár sekúnd. Ťažko povedať, či by neskončil v celkovom poradí vyššie nebyť druhého pitstopu, to sa však už nikdy nedozvieme…

„Ak sa spätne pozrieme na preteky, tak to trochu môžeme vnímať ako premárnenú príležitosť. S rýchlosťou, ktorú sme mali, sme možno mohli spolu s Carlosom tlačiť ešte viac. V závere sme boli veľmi blízko k Ferrari, a zrejme bolo možné získať aj viac bodov,“ hovorí Andreas Seidl. Na druhej strane, v živej pamäti je defekt Sainza zo Silverstone zo štvrtého miesta, keď namiesto 12 bodov nezískal nič…

„Boli to zložité rozhodnutia, museli sme sa pozerať na životnosť pneumatík. Veľmi rýchlo totiž môžete skončiť aj s nulovým bodovým ziskom. Celkovo si myslím, že sme preteky ako tím zvládli veľmi dobre a môžeme byť spokojní s tým, čo sme dosiahli. Naša rýchlosť bola až očarujúca, zvlášť na intermediálkach, keď sa naše auto akoby zaplo. Akonáhle mali Carlos a Lando čistý vzduch, tak ukázali veľmi prekvapujúcu a konkurencieschopnú rýchlosť,“ uzavrel Seidl.