logo F1online.skF1online.sk

Leclerc je „relatívne spokojný“ s výsledkom, ale s nápravou problémov to nevidí ružovo

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 7. 2024

Ferrari v Maďarsku porazilo Red Bull. Pred niekoľkými týždňami by toto hodnotenie vyvolalo u fanúšikov Scuderie veľkú radosť, ale v tejto chvíli nemajú v Maranelle dôvod na oslavu. Áno, výsledok v Maďarsku nie je ďalším zlyhaním, ale aj pilot stajne Charles Leclerc schladil akékoľvek optimistické hodnotenia.

Pretekové tempo monopostu SF-24 vyzeralo pomerne nádejne. Leclerc sa dokázal v rozhodujúcich fázach držať Mercedesu a Red Bullu, ale nie je úplne jasné, do akej miery ide o reprezentatívny obraz.

Monacký pretekár skončil v Budapešti štvrtý, Carlos Sainz šiesty, čo nie je najhorší výsledok vzhľadom na posledné týždne. Charlesovi pomohol kontakt Lewisa Hamiltona s Maxom Verstappenom a bol so svojím Ferrari dosť vysoko, aby vyťažil z prípadných incidentov. Jeho Ferrari však beztak stratilo na McLaren dvadsať sekúnd a toto číslo by bolo ešte vyššie, keby v závere nemusel Lando Norris „čakať“ na Oscara Piastriho.

„Som relatívne spokojný, aj keď nikdy nie som spokojný so štvrtým miestom. Prišli sme sem s tým, že musíme maximalizovať bodový zisk a výkonnosť auta. Myslím si, že dnes sa nám to podarilo a s tým som spokojný,“ povedal Leclerc po pretekoch pre F1 TV.

„Na druhej strane však nie som spokojný s výkonnosťou, McLaren je dosť ďaleko pred nami, aj keď sme k Red Bullu boli bližšie, než sme očakávali. Povedal by som, že sme mali celkom dobré pretekové tempo, ale zostali sme trochu zaseknutí, keďže na tejto trati sa ťažko predbieha,“ dodal monacký pretekár.

Maďarsko mala byť trať, ktorá bude vyhovovať červeným monopostom. Fred Vasseur po sobote odhodlane prehlásil, že auto neposkakuje, ale do akej miery sa na tom podieľajú kroky tímu? Leclerc, očividne, nebol nadšený a zostal nohami na zemi.

„Spa bude skutočný test našich problémov z posledných niekoľkých pretekov. Mám pocit, že sme tento víkend urobili malý krok vpred, ale táto trať neodhalila naplno slabiny nášho monopostu, takže si počkajme na Spa a tam sa ukáže, či sme urobili pokrok,“ povedal Leclerc.

Okrem toho je tu stále otázka, či tím skutočne maximalizoval svoj výsledok v Maďarsku. Ferrari bolo odvážne a pokúsilo sa o undercut na Verstappena, ale to znamenalo, že Leclerc musel stráviť v poslednom stinte tridsať kôl na stredne tvrdých pneumatikách. Jeho neskorší súboj s pilotom Red Bullu ukázal, že to predsa len bolo príliš skoro.

„Áno, myslím si, že sme mali tempo na pódium, ale nezabúdajme, že v Budapešti sa ťažko predbieha, takže neviem… Keď som vystúpil z auta, mal som pocit, že som mohol zostať s Maxom na trati a možno by mi to pomohlo na konci pretekov. Nemyslím si však, že sme mohli urobiť viac. Preteky sme zvládli dobre,“ povedal Leclerc pre Sky.

Pred mikrofónom britskej televízie však poskytol o niečo pochmúrnejšiu víziu smerom do budúcna. Iste, Ferrari musí počkať do Spa, ale tam Ferrari nepríde so zázračným liekom, ktoré zmaže dvadsaťsekundovú stratu na McLaren. Aj keď Maďarsko prinieslo pozitíva, Leclerc zhodnotil dosť pochmúrne súčasnú situáciu svojho tímu.

„Či môžu byť tieto preteky bodom obratu? Prišli sme sem so špecifickými cieľmi, čo je podľa mňa jediné pozitívum tohto víkendu. Vlani sme mali riešenie v rukách a dokázali sme to rýchlo napraviť. Bohužiaľ, v tomto roku je situácia odlišná. Náprava si vyžiada viac času a nemyslím si, že v aute je niečo, čo nám pomôže vyriešiť súčasné problémy. Je mi ľúto, že to hovorím, ale na zlepšenie si musíme počkať,“ povedal Leclerc.

Súvisiace články

Diskusia