logo F1online.skF1online.sk

Albon o nadváhe Williamsu: Hrýzol som si do jazyka. Nemusíme to vyriešiť do konca roka

Alex Albon
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 6. 2024

Tím Williams zažil mimoriadne náročný úvod sezóny, z ktorého sa postupne vyhrabáva. Inžinierom sa v zime podarilo odľahčiť šasi, ale výrazne zaostali za plánom a museli aplikovať provizórne riešenia, aby auto vôbec dostali na trať. Teraz sa všetko vracia do normálu a o situácii môže hovoriť aj Alex Albon.

Ako prvý pred pár týždňami priznal problémy boss stajne James Vowles. Ten zároveň dodal, že prosil svojho pilota Alexa Albona, aby na verejnosti nič nepriznal. Britsko-thajský pretekár udržal šíky pevne zovreté a dokonca predĺžil kontrakt so stajňou z Grove. Tá postupne odľahčuje svoj monopost a mieri nahor.

Podľa Vowlesa mal Williams na začiatku sezóny nadváhu až štrnásť kilogramov, čo na priemerne dlhom okruhu predstavuje stratu takmer pol sekundy na kolo. Monopost však inžinieri postupne odľahčujú a dostavili sa aj lepšie výsledky. „Bobríka mlčania“ prelomil aj Alex Albon.

„Bolo to pre mňa ťažké, pretože ste sa ma pýtali, aké sú rozdiely v porovnaní s minuloročným autom. Ja som vám povedal, že tohtoročný monopost je lepší, ale napriek tomu sme jazdili okolo devätnásteho a dvadsiateho miesta,“ povedal Albon novinárom v Kanade.

„Musel som si trochu hrýzť do jazyka, ale do veľkej miery išlo o hmotnosť. Stále sú tu veci, ktoré musíme zlepšiť pri vývoji auta, to nepopieram, ale odpovedať na vaše otázky bolo zakaždým veľmi ťažké,“ dodal rodák z Londýna.

V Imole nasadil tím balík vylepšení, ktorý bol zameraný na odľahčenie monopostu FW46. Ten však podľa slov Albon i zástupcov tímu nie je ani zďaleka na úrovni maximálnej povolenej hmotnosti. Na výsledkoch však badať zlepšenie, v Monaku skončil Alex deviaty a na body útočil aj v Kanade, kým ho z trate nešťastne nezostrelil Carlos Sainz.

„Stále máme dosť vysokú nadváhu,“ priznal Albon. „V Monaku je hmotnosť najmenej chúlostivá a v Kanade je to tuším štvrté najlepšie miesto pre monopost s hmotnosťou navyše. Boli to teda pre nás dobré okruhy. Barcelona je pravým opakom, takže musíme z týchto tratí vyťažiť maximum. Veľmi na to tlačíme v snahe dostať sa na hmotnostný limit ešte pred koncom sezóny, ale bude to ťažké.“

Pred pretekmi v Španielsku tak v Grove nepanuje prehnaný optimizmus. Tím predstavil v Monaku nové zadné krídlo s maximálnym prítlakom, ktoré sa v Barcelone bude hodiť, ale ani Albon nečaká zázraky. Španielsko prinesie veľkú skúšku pre tím i jeho jazdcov.

„Pokúsime sa optimalizovať naše auto. Potrebujeme maximálny prítlak, takže je to podobné ako v Monaku. Naše veľké zadné krídlo funguje dobre a je efektívne. Neočakávam však žiadne zázračné zmeny v poradí. Len dúfam, že dostaneme o niečo konzistentnejšie auto,“ hovorí s nádejou Albon.

„Barcelona je pre nás dlhodobo jeden z najhorších okruhov. Viem, že to hovoríme o mnohých tratiach, ale táto je naozaj jedna z najhorších. Bude zaujímavé zistiť, ako na tom sme,“ dodal pilot Williamsu.

Súvisiace články

Diskusia