logo F1online.skF1online.sk

Na niektoré časy Mercedesov sme nemali odpoveď, znie z McLarenu

Lewis Hamilton
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 6. 2024

Bol Mercedes najbližšie k víťazstvu od Veľkej ceny Brazílie v roku 2022 a bol Lewis Hamilton blízko k svojmu prvému víťazstvu po dva a pol roku? Pravdepodobne áno. Nedá sa pritom povedať, že by tím zvlášť zlyhal po prevádzkovej stránke. Boli to skôr piloti, ktorí sa v rozhodujúcich chvíľach nedokázali presadiť. Šéf McLarenu Andrea Stella pritom hovorí, že výkony tohto tímu v niektorých fázach víkendu vyvolávali hrôzu na ich boxovom múre.

George Russell však nakoniec prešiel cieľom „až“ na treťom mieste. Pri pohľade na výkon jeho monopostu v Montreale ide o nevyhnutné minimum. Mercedes mohol a mal siahať vyššie.

Po skončení víkendu sa zdvihla veľká vlna optimizmu v garáži stajne z Brackley a na formu tohto tímu poukazuje aj konkurencia. Šéf McLarenu Andrea Stella dokonca tvrdí, že Mercedes patril k jeho hlavným favoritom už na začiatku víkendu. „Už vo štvrtok som hovoril niektorým mojim kolegom, že Mercedes bude podľa mňa patriť medzi najrýchlejších,“ prehlásil taliansky inžinier.

„V Monaku, a na niektorých predchádzajúcich podujatiach, zajazdili časy, ktoré boli mimo náš dosah. Taký čas sme v danej fáze víkendu nemohli dosiahnuť, dokonca ani s menším množstvom paliva a vytočeným motorom. Očividne mali potenciál a zjavne sa začínajú učiť, ako ho využiť,“ povedal Stella.

Dobrým príkladom týchto slov je tretí kanadský tréning. Ten spomenul po pretekoch aj George Russell, ktorý vraj z dát Lewisa Hamiltona zistil, čo potrebuje robiť. Sedemnásobný šampión ovládol tretí tréning s náskokom takmer štyroch desatín pred Verstappenom. Aj keď sa mu to podarilo s pomocou jednej sady čerstvých mäkkých pneumatík, na boxovom múre McLarenu to vyvolalo veľkú pozornosť.

„Nie som prekvapený, že Mercedes dokázal odomknúť nejakú výkonnosť prácou na prednom krídle. Existuje možnosť, že svojím spôsobom odstránili aj niektoré problémy, ktoré mali s predchádzajúcim predným krídlom. Možno bolo len príliš experimentálne alebo neprinášalo očakávané výsledky,“ uvažuje Stella.

„Zdá sa však, že s vývojom predného krídla sa môžu spoľahnúť na veľmi silnú prednú nápravu. Aj keď sa pozriete na palubné zábery, ktoré som študoval, tak piloti takmer nepotrebujú zatočiť volantom, aby dostali auto na vrchol zákruty. To je niekedy dobrá vlastnosť!“ vyhlásil Stella.

Súvisiace články

Diskusia